تعطیلی شعب بانک ها در سایه کووید ۱۹

تحول بانکداری دیجیتال

با مشاهده روزشمار کووید 19 در جهان، می توان شاهد جریانات بسیار سریع بانکداری دیجیتال بود. به طوری که بسته شدن شعب بانک ها فرصتی برای شروع سریع بانکداری دیجیتالی فراهم ساخته است تا از طریق آن، بانک ها بتوانند با مشتریان خود تعامل کنند. در مقاله حاضر تحلیل های اخیر Michael Perito در زمینه تاثیر کووید 19 بر تعطیلی شعب بانک ها و همچنین شروع سریع بانکداری دیجیتال بررسی می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، بانک ها و موسسات مالی به دنبال رشد در زمینه بانکداری دیجیتال هستند تا بتوانند رفتار مشتریان خود را به سرعت تحت تاثیر قرار دهند و همچنین ابزارهایی را برای کمک به سازمان ها به منظور گسترش بانکداری دیجیتال مهیا سازند. با این حال هنوز انتظار نمی رود که این تحولات بانکداری دیجیتال بتواند به دلیل گسترش کووید 19 یک شبه اتفاق بیافتد.

در گزارشات اخیر Michael Perito، تحلیل گر حوزه بانک Keefe Bruyette & Woods در ایالت نیویورک، پیش بینی شده است که به دلیل همه گیری کووید 19 و محدودیت های آن، حدود 30 تا 40 درصد از شعب بانکی بسته خواهند شد. 

اگر این تحلیل درست باشد، به این معنی خواهد بود که 20 هزار شعب در ایالت متحده در آینده ای نزدیک تعطیل می شوند که می تواند تاثیرات قابل توجهی بر چگونگی تعامل بانک ها با مشتریان خود در دهه های آینده داشته باشد. 

علیرغم اینکه بانک ها در بیشتر مناطق ایالت متحده کسب و کاری ضروری تلقی می شوند، میزان مراجعه به شعب بانک ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است. تراکنش های باجه شعب حدود 30 تا 40 درصد کاهش یافته و بانک ها به دنبال ایجاد تغییر  اساسی در این زمینه هستند. 

برای مثال، PNC گزارش کرد که نزدیک به یک درصد از شعب خود را تا آخر ژوئیه، یک درصد در ماه آگوست و یک درصد دیگر را در ماه سپتامبر تعطیل خواهد کرد. می توان تصور کرد که این روند ادامه دار باشد مگر اینکه در آینده ای نزدیک دارویی برای درمان و یا پیشگیری از کووید 19 پیدا شود.  

حتی اگر کووید 19 کاهش یابد، بانک ها ممکن است دریابند که ظرفیت دیجیتالی آنها به قدری قوی است که از طریق آن بتوانند شعب خود را برای همیشه بسته نگه دارند. اکنون زمان آن فرا رسیده که بانک ها خود را برای آینده آماده کنند. آینده ای که در آن شعبه دیگر راه اصلی تعامل مشتریان با بانک محسوب نمی شود.

www.temenos.com
مترجم: سعیده فتحی مغانلو
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄  24  =