مزایای پرداخت موبایلی و اینترنتی تجارت الکترونیک پارسیان

معرفی خدمات شرکت پارسیان

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ) به عنوان بنگاه مالی کشور تلاش دارد تا با پیوستن به بانکداری دیجیتال بتواند تمامی خدمات بانکی و پرداخت خود را به صورت آنلاین و با استفاده از تلفن همراه به مشتریان خود عرضه کند. به همین دلیل با راه اندازی اپلیکیشن تاپ مبتنی بر سیستم عامل های اندروید و Ios، درگاه پرداخت اینترنتی پارسیان و همچنین سامانه IVR امکان انجام بسیاری از سرویس های بانکی را به صورت غیرحضوری برای کاربران فراهم کرده است. در این مقاله هدف این است که راهکارهای نوین شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در زمینه پرداخت الکترونیکی بررسی شده و مزیت های رقابتی آنها بیان گردد.

 

شروع به کار شرکت تجارت الکترونیک پارسیان 
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با نام تجارت الکترونیک ایرانیان در اردیبهشت ماه سال 79 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و فعالیت خود را در زمینه ایجاد و توسعه شبکه های پرداخت الکترونیکی در کشور آغاز کرد.
در حال حاضر در زمینه پرداخت، خدمات مختلفی مانند پرداخت قبوض، پرداخت صورتحساب، پرداخت چندتایی قبوض و صورتحساب، درخواست پذیرندگی شارژ و فروش بسته های اینترنتی به مشتریان ارائه می دهد. 
همچنین به کسب و کارهای به خصوص نوپا و کوچک امکان اخذ کارتخوان، درگاه پرداخت اینترنتی، سامانه استراد وجه، کدپرداز را فراهم ساخته است تا از طریق آن بتوانند سیستم پرداخت را گسترش داده و در زمینه پرداخت الکترونیکی به راحتی و با امنیت کامل مشتریان خود را پشتیبانی کنند. 

 

اپلیکیشن تاپ شرکت تجارت الکترونیک پارسیان
اپلیکیشن "تاپ" شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به عنوان مرجع کامل خدمات بانکی و پرداخت الکترونیک شناخته شده است که کاربران از طریق این اپلیکیشن می توانند گستره زیادی از خدمات پرداخت را با اطمینان از حفظ محرمانگی اطلاعات شخصی و مالی خود انجام دهند.
این اپلیکیشن برای سیستم عامل های iOS و همچنین اندروید طراحی شده است که نسخه به روز شده آن را می توانید در اپ های فروشگاهی کافه بازار، گوگل پلی و تحت وب دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. خدمات اصلی ارائه شده در این اپلیکیشن شامل موارد زیر می باشند:

1- کارت به کارت
در اپلیکیشن تاپ می توانید از هر یک از کارت های شتابی خود به سایر کارت ها وجه مورد نظر را انتقال دهید. تاپ تقریباً تمامی بانک و موسسات مالی را تحت پوشش قرار داده و به سرورهای پذیرنده آنها متصل می باشد.
از مزایای انجام عملیات کارت به کارت در اپلیکیشن تاپ می توان به امکان ارائه گزارشات دقیق و توضیحات برای هر تراکنش اشاره کرد که جهت یادآوری بهتر پرداخت های انجام شده طراحی شده است. همچنین با هر تراکنش می توانید در قرعه کشی روزانه تاپ شرکت کرده و برنده یکی از جوایز گرانبهای تاپ شوید.

2- پرداخت قبوض
کاربران با ورود به اپلیکیشن تاپ می توانند استعلام تمامی قبوض آب، برق، گاز، تلفن ثابت، تلفن همراه و سایر قبوض خدماتی را اخذ نموده و نسبت به پرداخت آنان اقدام نمایند. 
همچنین در اپلیکیشن تاپ با سامانه "مدیریت قبوض" می توانید تنها یکبار قبض های خود را با نام دلخواه ذخیره کرده و پس از آن هر بار به راحتی مبلغ همان قبض را استعلام کرده و پرداخت نمایید. 

3- خرید بسته اینترنتی
اپلیکیشن تاپ با فراهم ساختن امکان خرید بسته اینترنتی توانسته است بسته های متنوعی برای کاربران مهیا سازد. برای این کار کافی ست پس از وارد کردن شماره تلفن و انتخاب نوع بسته اینترنتی با توجه به اپراتورهای تلفن همراه، بسته اینترنتی خود را خریداری نمایید. 

4- سایر خدمات
در اپلیکیشن تاپ پس از انجام پرداخت های بانکی مانند کارت به کارت و پرداخت قبوض می توان موجودی تمامی کارت های بانکی عضو شتاب را مشاهده نمود. 
لازم به ذکر است که برای مشاهده مانده حساب بایستی نام دارنده سیمکارت و صاحب حساب بانکی یکسان باشد. این ویژگی جهت حفظ امنیت اطلاعات حساب بانکی و جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی طراحی شده است. 
خرید شارژ تلفن همراه و همچنین خرید طرح ترافیک از دیگر خدمات اپلیکیشن تاپ می باشد. 

 

نسخه به روز رسانی شده تاپ- رمز یکبار مصرف دریافت کنید
به روز رسانی جدید تاپ امکان دریافت رمز دوم پویا را برای کاربران فراهم ساخته است. همان طور که اطلاع دارید، رمز دوم یا رمز یکبار مصرف رمزی است که تنها یک بار قابلیت استفاده داشته و حداکثر تا دو دقیقه باید از آن استفاده کنید. 
برای دریافت رمز دوم در هنگام خرید کافی ست گزینه "دریافت رمز یکبار مصرف" را لمس نمایید. سپس رمز دریافتی از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد. 
اگر چنانچه پیامکی حاوی رمز یکبار مصرف برای شما ارسال نشد، باید از طریق خودپرداز نسبت به دریافت رمز دوم یکبار مصرف اقدام نمایید. اگر از این طریق مشکل رفع شد، می توانید مجددا از طریق اپلیکیشن تاپ رمز یکبار مصرف خود را دریافت نمایید.   

 

درگاه پرداخت اینترنتی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و مراحل دریافت آن
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با ایجاد امکان استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی برای فروشگاه های اینترنتی به خصوص کسب و کارهای نوپا و کوچک توانسته است سیستم پرداخت بسیاری از سایت های فروشگاهی را بهبود بخشد. زیرا در درگاه پرداخت اینترنتی پارسیان تمامی استانداردهای امنیتی مربوطه رعایت شده است که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
– ایجاد و حفظ یک شبکه امن با نصب سیستم های محافظتی و عدم استفاده از سیستم های پیش فرض انجام شده توسط فروشندگان و سازندگان تجهیزات؛
– حفاظت از اطلاعات دارنده کارت از طریق رمزنگاری نقل و انتقال اطلاعات دارندگان کارت؛
– اعمال تمهیدات قوی در کنترل دسترسی ها از طریق اختصاص یک شناسه کاربری به هر یک از کاربران؛
– ارزیابی مداوم شبکه؛
– اتخاذ یک سیاست امنیت اطلاعات.

 

راهنما: مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی تاپ شامل مراحل زیر می باشد:
– ارائه درخواست از طریق پست الکترونیک، تلفنی و کتبی؛
– تکمیل فرم قرارداد درگاه پرداخت و ارسال آن به همراه مدارک مورد نیاز؛
– بررسی مدارک و احراز هویت متقاضی توسط همکاران تاپ؛
– ثبت و راه اندازی درگاه پرداخت؛
– ارسال رمز عبور و مستندات فنی، راه اندازی درگاه پرداخت به همراه پنل گزارش گیری.

 

سامانه پرداخت تلفنی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان
یکی از فعالیت های اثربخش شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در حوزه ارتقاء رضایت مشتریان و بهبود کیفیت ارائه خدمات به مشتریان، راه اندازی مرکز پاسخگویی متمرکز مشتریان از طریق سامانه IVR می باشد. 
این سامانه به منظور تامین خدمات قابل ارائه به ذینفعان شركت اعم از دارندگان، پذیرندگان، سازمان ‌های دریافت ‌كننده خدمات پرداخت، شعب و نمایندگی ها با رویكرد تمركز دریافت درخواست ‌ها و ارائه خدمات در یك واحد راه ‌اندازی شده است.
در حال حاضر مشتریان می توانند به صورت 24 ساعته از طریق تماس تلفنی به سیستم تلفن کارت شرکت با شماره 2318-021 و یا از طریق ارسال پست الکترونیک و پیام کوتاه با واحد ارتباط با مشتریان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان ارتباط برقرار کرده و درخواست های خود مبتنی بر دریافت خدمات مورد نیاز را ارائه نمایند. همچنین برای طرح سوالات، پیشنهادات و شکایات نیز می توانید از این سامانه استفاده کنید. 

 

جمع بندی
با مطالعه مقاله حاضر مشخص شد که شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با راه اندازی اپلیکیشن تاپ و به روز رسانی آن امکاناتی نظیر کارت به کارت، خرید بسته اینترنتی و شارژ تلفن همراه، پرداخت قبوض و همچنین دریافت رمز یکبار مصرف (در به روز رسانی جدید) را برای کاربران فراهم ساخته است. توسعه پرداخت الکترونیکی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به این اپلیکیشن محدود نشده و توانسته است با راه اندازی درگاه پرداخت اینترنتی پارسیان، فروشگاه های اینترنتی را در توسعه سیستم پرداخت یاری رساند. همچنین کاربران با تماس تلفنی یا ارسال پیامک می توانند با مرکز پاسخگویی متمرکز مشتریان از طریق سامانه IVR ارتباط برقرار کرده و تمامی درخواست های خود را در زمینه پرداخت مطرح کنند.

 

سعیده فتحی مغانلو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ⁄  2  =