مصادره همایش بیمه و توسعه بعد از ۲۷ سال

مصادره «همایش بیمه و توسعه» بعد از 27 سال آیا نشانگر این نمی‌تواند باشد که مدیران صنعت بیمه تعصبی به داشته‌های معنوی بیش از ربع قرن اخیر خود ندارند؟ مصادره «همایش بیمه و توسعه» آیا نمی‌تواند به معنی این باشد که نه تنها به 27 سال داشته معنوی توجهی نشده که با اجرای دستوری نمایشگاه آنلاین توسط گروهی که اساسا چندان دانش بیمه‌ای ندارند، عملا پیش قراول مصادره مهم‌ترین رویداد علمی و معنوی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آن دسته از مدیران عاملی که تاکنون زیر سایه سنگین رودربایستی قدم پیش گذاشته و دعوت را لبیک گفته‌اند اگرچه تلاش کرده‌اند به سفارش برند بسنده کنند، در عین حال باید به این نکته توجه کنند «همایش بیمه و توسعه» به متولی‌گری پژوهشکده بیمه متعلق به تمام خانواده صنعت بیمه است و اساسا امتیاز آن قابل واگذاری نیست.

اصولی آن بود که بیمه مرکزی به اعتبار متولی  و صاحبان اصلی همایش، قبل از آنکه ناخواسته زمینه واگذاری رایگان یک اعتبار 27 ساله را فراهم کند در یاری رساندن به پژوهشکده اهتمام وافی می‌ورزید تا در اجرای همایش امسال از ظرفیت‌های آنلاین بهره گرفته شود.

 فراموش نکنیم اساسا اجرای آنلاین یک همایش یا نمایشگاه پدیده پیچیده‌ای نیست که تصور کنیم ایده ای است نوآورانه که تنها بیمه لایو و یک شرکت تبلیغاتی توانسته آن را ارائه کند.

حال اگر رئیس کل محترم احساس محبتی نسبت به مسئولان شرکت مجری نمایشگاه آنلاین دارند، توصیه را به پژوهشکده کنند که از این شرکت به عنوان پیمانکار استفاده ببرد.البته قابل پیش‌بینی هست که رئیس کل محترم محبت اصلی را به صنعت بیمه دارند.

میخی که کوفته شد

مدیران و فعالان صنعت بیمه فراموش نکنند چنانچه امسال امتیاز همایش بیمه و توسعه را به غیر واگذارند عملا به دست خویش چکش بر میخی کوبیده‌اند که در سال‌های بعد تثبیت شده و ادامه خواهد یافت و رویه‌ای کلید خورده که صنعت بیمه روز عیدش را باید به میزبانی غیر بیمه‌ای برگزار کند.   

به تعبیر دیگر همایش روز بیمه و توسعه به واسطه اینکه متعلق به خانواده صنعت بیمه است اساسا و الزاما باید در درون خانواده این بزرگداشت انجام شود و در این راستا نهاد مورد وثوق هم وجود دارد. لذا اصولی آن است که پژوهشکده بیمه همچنان که 26سال این وظیفه را بر عهده داشته امسال نیز چنین کند. شاید برخی بر نحوه اجرای همایش طی سال‌های گذشته انتقاد دارند اما باید نقص‌ها را اصلاح کرد نه اینکه امتیازی که قابل واگذاری نیست به رایگان و سهل واگذار کنیم.

لذا پیش‌کسوتان و زعما و مدیران صنعت بیمه که همیشه در این صنعت حضور داشته‌اند و شاهد روزهای خوش و ناخوش آن بوده اند و همچنان خواهند بود خوب است در راستای حفظ دارایی ‌های معنوی صنعت کوشاتر و متعصب‌تر عمل کنند.

به گذشته نگاهی بیاندازیم

چندان دور از ذهن نیست که بپنداریم اگر زمان‌هایی عوارض درمان و نیروی انتظامی بر دوش صنعت بیمه سوار شد شاید ضعف نگرش مدیران و زعمای خانواده بیمه عامل اصلی این اتفاق بوده است. لذا به نظر می‌رسد مدیران بیمه‌ای باید راهبردی‌تر به مسائل در ظاهر کوچک بیندیشند و اتفاقات را در گستره دید وسیع تری بنگرند. کما اینکه چنین اتفاقی باز هم در حال روی دادن است و قرار است عوارض دیگری بر دوش صنعت بیمه قرار گیرد.

زمانی دیگر برای نمایشگاه دیگر

کیک صنعت بیمه آنقدر بزرگ هست که مدل‌های مختلف کسب‌وکاری اگر بخواهند صحیح در این صنعت حضور پیدا کنند جا فراوان است اما شایسته نیست گام‌هایی را بردارند که سبب مصادره مهم‌ترین همایش صنعت بیمه شود.

مجریان بیمه لایو نیز می‌توانند متناسب با مدل کسب‌وکار خود هر روز یا زمان دیگری را انتخاب کنند سپس به شرکت‌های بیمه پیشنهاد کنند و آنان به فراخور توجیه اقتصادی که داشتند درآن شرکت می‌کنند یا نمی‌کنند. نه آن که به شگردهای ناصواب تلاش کنند داشته‌های یک صنعت را از بین ببرند.

رویدادی که تفرقه افکنده است

همایش بیمه و توسعه 26سال برگزار شده و هر سال اهالی بیمه اگر در هر همایش و نمایشگاهی شرکت نکرده‌اند در این همایش شرکت کرده‌اند و به نوعی باعث شده خیلی از اوقات کدورت‌ها رفع شود. اما امسال روند کاملا بر عکس شده و رویدادی توانسته کل صنعت را با اعوجاج و تفرقه روبرو کند.

به تعبیر دیگر یک میهمان ناخوانده خانواده صنعت را با چالش همگرایی روبرو کرده است. در حالی که صف مخالفان زیاد است اما تلاش شده موافقانی هم در قالب مصاحبه به رخ صنعت بیمه کشده شود. اما سوال این است چرا صنعت بیمه نباید انسجام و وحدت را به عنوان یک اولویت حیاتی برشمرد و هر عاملی که ناقض این وحدت است را به حاشیه براند.

 

منبع: ریسک نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =