پلتفرم جدید کربنکینگ بانک مرکزی استرالیا در پاسخ به محدودیت های کرونا

همه گیری کووید-19 در سراسر جهان سبب ایجاد محدودیت های بسیاری در تمامی کسب و کارها گردید که از جمله آن می توان به تعطیلی کسب و کارها اشاره کرد. همین موضوع سبب گردید که پرداخت های مربوط به این محدودیت ها مانند پرداخت مرخصی، مشاغل و جوایای کار به عنوان چالشی در کنار سایر پرداخت ها شناخته شود. از این رو، بانک مرکزی استرالیا تدبیری اندیشید تا به واسطه آن بتواند پرداخت های دولت به شهروندان را در کنار سایر پرداخت های روزانه بهبود ببخشد، بدون آنکه نیاز به تغییر اساسی در زیرساخت بانک ها باشد. در این مقاله هدف این است که پلتفرم جدید کُربنکینگ بانک مرکزی استرالیا و جزئیات آن در پاسخ به محدودیت های کرونا معرفی گردد.

 

تحول پرداخت با پلتفرم جدید کُربنکینگ بانک مرکزی استرالیا
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی استرالیا (Reserve Bank of Australia) توانست در شرایط همه گیری کووید-19 به واسطه تغییرات اساسی در سیستم های کُربنکینگ خود در اوایل سال جاری، تحول پرداخت های دولت به شهروندان را با استفاده از پلتفرم جدید کُربنکینگ بانک مرکزی استرالیا به سرعت آغاز کند. 
مدیر ارشد بخش اطلاعات، Gayan Benedict روز چهارشنبه در همایش فناوری اطلاعات گارتنر گفت که پلتفرم جدید کُربنکینگ بانک مرکزی به این بانک اجازه داده است "سیاست های دولت پیاده سازی و آن را طی چند هفته اجرا کند".
پلتفرم کُربنکینگ که جایگزین "پلتفرم اصلی معتبر و قدیمی" موسسه شد، فقط شش ماه قبل از شروع اثرات اقتصادی ویروس کرونا که در ماه مارس شیوع پیدا کرد، فعال شد.
این امر به عنوان بخشی از مدرن سازی گسترده در حوزه فناوری بانکداری معرفی شد و همچنین یک درگاه API ابری ارائه می دهد که به RBA امکان می دهد پرداخت های دولت و سایر خدمات بانکی را با استفاده از پلتفرم جدید پرداخت ها به صورت آنی ارائه دهد. 

 

مزایای استفاده از پلتفرم جدید کُربنکینگ بانک مرکزی استرالیا
مدیر ارشد بخش اطلاعات در مورد مزایای پلتفرم جدید کُربنکینگ بانک مرکزی استرالیا اظهار داشت: زمانی که دولت اقدامات مالی ناشی از کووید-19 خود از قبیل پرداخت هزینه مرخصی ناشی از محدودیت کرونا، پرداخت به شاغلان و افراد جویای کار را آغاز کرد، این پلتفرم در حالی که همچنان از سایر پرداخت های روزانه نیز پشتیبانی می کند، به تسریع پرداخت به شهروندان کمک شایانی خواهد کرد.
این قابلیت های پلتفرم، به ویژه عملکردهای خاص مربوط به محدودیت های کرونا، در پلتفرم های کُربنکینگ قرار داده شده و به بانک ها اجازه می دهد تا سیاست های دولت را پیاده سازی كرده و آن را طی چند هفته اجرا کنند. 

 

چالش های پلتفرم جدید کُربنکینگ بانک مرکزی استرالیا
Gayan Benedict در زمینه چالش های پلتفرم جدید کُربنکینگ بانک مرکزی استرالیا عقیده دارد به دلیل شناخته شده بودن سیستم های قدیمی و استفاده از رویکردهای قدیمی در برخی از این موارد، تلاش بسیار بیشتری برای جایگزینی پلتفرم جدید لازم بود و متأسفانه شاید زمان بیشتری برای پاسخگویی به الزامات دولت که توسط کووید-19 به بانک ها تحمیل شده است، نیاز باشد.
اما به دلیل توانایی ما در اتکاء به پلتفرم های قابل توسعه دیجیتالی مدرن تر در فضای بانکداری، این امکان را فراهم می سازد که سیاست های خود را بسیار سریعتر اجرایی کرده و در واقع پس از آن، بهبودی اقتصاد را بسیار سریعتر انجام دهیم و در نتیجه برخی از ریسک های افول صنعت بانک را به حداقل برسانیم. 

 

شیوه عملکرد پلتفرم جدید کُربنکینگ بانک مرکزی استرالیا
Benedict در زمینه شیوه عملکرد پلتفرم جدید کُربنکینگ اظهار داشت که پلتفرم کُربنکینگ تنها یکی از سیستم هایی است که به بانک "قابلیت توسعه" لازم برای ارائه عملکرد جدید را بدون نیاز به توسعه و بازنگری بسیاری از زیرساخت های اساسی فراهم می سازد. 
این برنامه با زیرساخت های پرداخت کار می کند و به گفته مدیر ارشد بخش اطلاعات، بانک مرکزی استرالیا قادر به استفاده از بسیاری از تصمیمات سیاستی و همچنین الزامات بانکداری است که دولت استرالیا با بانک RBA در دوره کووید-19 در این مورد همکاری داشته است. 
به عنوان مثال، بهبودهای مشابه به آنچه در پلتفرم های معاملات بازار مالی طی چند سال گذشته ایجاد شده است، همچنین به بانک اجازه می دهد تا سیاست مالی، مانند تسهیلات تأمین مالی زمان بندی شده که در واقع یک منبع بودجه کم هزینه و با سهولت نسبی برای موسسات سپرده گذار است، معرفی کند.

 

پلتفرم جدید کُربنکینگ الگویی برای سیاست های اقتصادی دیگر
مدیر ارشد بخش اطلاعات اضافه کرد: از زمان اعلام طرح اولیه پلتفرم و سیاست های آن تا زمان اجرای مجدد آن کمتر از یک ماه طول کشید که این در واقع بسیار قابل توجه است، زیرا به این معنی است که می توانیم مداخلات و سیاست های اقتصادی را در یک بازه زمانی بسیار سریع اجرایی کنیم.
بنابراین داشتن پلتفرم های معاملات بازار مالی مدرن تر که در چند سال گذشته روی آنها سرمایه گذاری کرده ایم، به این معنی است که امکان ایجاد سازگاری، فراهم نمودن شرایط سریع الانتقالی و ارائه سریع قابلیت های جدید را داریم.
Benedict افزود که داشتن این پلتفرم ها به ما این امکان را داده است كه کانال پرداختی را كه به نظر ما از همه مناسبتر است، انتخاب كرده و بهینه سازی كنیم و سپس در مقیاس بزرگتر و به سرعت اجرایی كنیم.

 

جمع بندی
با مطالعه جزئیات مروبط به پلتفرم جدید کُربنکینگ بانک مرکزی استرالیا مشخص شد که این سیستم عامل شرایطی را برای بانک مرکزی استرالیا فراهم می سازد تا بدون نیاز به اعمال تغییرات اساسی در زیرساخت های بانکداری بتواند پرداخت های دولت به شهروندان از جمله پرداخت مربوط به مرخصی افراد، شاغلان و همچنین افراد جویای کار را بهبود بخشیده و تسریع کند. نکته قابل توجه در مورد پلتفرم جدید این است که از زمان معرفی طرح اولیه پلتفرم تا اجرای مجدد آن کمتر از یک ماه زمان برده است که می تواند الگوی بسیار موفقی برای اجرایی کردن هر چه سریع تر برنامه های اقتصادی دیگر باشد. 

 

www.itnews.com.au
مترجم: سعیده فتحی مغانلو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  ⁄    =  9