ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین به جنگ دلار آمریکا خواهد رفت

رئیس سابق بانک مرکزی چین هدف اصلی از توسعه‌ی یوان دیجیتالی را مقابله با گسترش استفاده از دلار آمریکا در مبادلات اقتصادی چین عنوان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ژو شیائوچوان(Zhou Xiaochuan)؛ رئیس سابق بانک مرکزی چین هدف از انتشار ارز دیجیتالی چین را مبارزه با گسترش استفاده از دلار آمریکا در اقتصاد این کشور عنوان کرده است. وی معتقد است که انتشار یوان دیجیتالی به سود سیستم خرده فروشی است.

شیائوچوان که هم‌اکنون ریاست انجمن اقتصادی چین(Chinese Finance Association) را برعهده دارد، در روز بیست و هفتم اکتبر و در کنفرانس اوراسیا اظهار داشت که هدف بانک مرکزی چین از ایجاد ارز دیجیتالی خود به‌طور قابل توجهی با کشور‌های عضو گروه هفت(کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا) تفاوت دارد.

بر اساس اظهارات شیائوچوان اعضاء گروه جی‌۷(G7) عمدتاً نسبت به تهدیدات و چالش‌های مطرح شده از سوی لیبرا، بیت کوین و ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده ابراز نگرانی می‌کنند. در حالی که بانک مرکزی چین بر روی استفاده از یوان دیجیتالی در پرداخت‌های خُرده‌فروشی‌ها و جلوگیری از تبدیل شدن دلار آمریکا به ابزار مبادلاتی رایج در این کشور(دلاریزیشن) تمرکز کرده است.

شیائوچوان اظهار داشت: «ما در کشور چین برای انتشار ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین به شدت تلاش می‌کنیم. یوان دیجیتالی یک سیستم پرداخت الکترونیکی است. با این وجود، تمرکز و هدف اصلی ما از انتشار این ارز با دیگر کشور‌های عضو گروه جی۷ تفاوت دارد.»

ما باید از گسترش به‌کارگیری دلار به صورت یک ابزار مبادلاتی در اقتصاد چین جلوگیری کنیم. ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین اساساً با تمرکز بر این هدف طراحی شده است.Zhou Xiaochuan

نگرانی قدرت‌های اقتصادی جهان نسبت به رمزارزهای پایدار

کشور‌های عضو گروه جی‌۷ قدرت‌های اقتصاد‌های بزرگ جهان را نمایندگی می‌کنند، این گروه نگرانی خود را از راه‌اندازی پروژه‌ی لیبرا اعلام کرده و آن را تهدیدی برای سیستم مالی جهان توصیف کرده است. اعضاء گروه جی‌۷ در پیش‌نویس بیانیه‌ای که در روز دوازدهم اکتبر منتشر شده است، اعلام کرده‌اند که در غیاب قوانین مناسب نظارتی با راه‌اندازی پروژه‌های رمزارزهای پایدار مخالف هستند.

گزارش شده است که مقامات بانک مرکزی کانادا در حال توسعه‌ی ارز دیجیتالی خود هستند تا در صورت متوقف شدن لیبرا از سوی قانون‌گذاران به سرعت ارز دیجیتالی خودشان را منتشر کنند.

بانک مرکزی چین برنامه‌ی آزمایشی ارز دیجیتالی بانک مرکزی خود را موفق گزارش کرده است. اگرچه ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین هنوز به‌طور رسمی راه‌اندازی نشده است، بانک مرکزی چین قوانین محدود کننده‌ای را برای استفاده از این دارایی پیشنهاد کرده است.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  68  =  75