استفاده‌ی تجاری از ارز دیجیتالی بانک جی پی مورگان آغاز شد

بانک جی‌پی‌مورگان(JPMorgan Chase) بدون اشاره به نام مشتری خود اعلام کرد که رمزارز جی‌پی‌ام کوین(JPM Coin) برای نخستین مرتبه به‌طور تجاری مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، جی‌پی‌مورگان(JPMorgan Chase) هم‌اکنون به مزایای فن‌آوری بلاکچین پی‌برده است و کسب و کار خود را در صنعت رمزارزها راه‌اندازی کرده است. یک سال و نیم پس از انتشار خبر آغاز فرآیند توسعه‌ی رمزارز بانک جی‌پی‌مورگان(JPMorgan Chase) با نام جی‌پی‌ام کوین(JPM Coin)، این محصول هم‌اکنون برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاکیس جورجاکوپولوس(Takis Georgakopoulos)؛ رئیس بخش پرداخت‌های عمده فروشی بانک جی‌پی‌مورگان اعلام کرد که جی‌پی‌ام کوین توسط یکی از مشتریان بزرگ فن‌آوری محور این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری سی.ان.بی.سی(CNBC) در روز سه‌شنبه، راه‌اندازی رمزارز جی‌پی‌ام کوین ادعای بانک جی‌پی‌مورگان نسبت به عملکرد این فن‌آوری در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها را نشان می‌دهد.

راه‌اندازی سازمان اونیکس

بانک جی‌پی‌مورگان انتظار دارد که در آینده تقاضا از سوی مشتریان تجاری برای استفاده از فن‌آوری بلاکچین افزایش یابد و در نتیجه بخشی از کسب و کار خود را به حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و فن‌آوری بلاکچین اختصاص داده است. در همین راستا بانک جی‌پی‌مورگان اونیکس(Onyx) را راه‌اندازی کرده است که یک سازمان پوششی برای فعالیت‌های بین‌المللی بانک جی‌پی مورگان در صنعت بلاکچین محسوب می‌گردد. اونیکس که هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ کارمند دارد و جیمی دیمون(Jamie Dimon)؛ مدیرعامل بانک جی‌پی‌مورگان اونیکس را «منعکس کننده‌ی تغییرات گسترده در صنعت خدمات مالی» توصیف کرده است.

دیمون راه‌اندازی اونیکس را نشانه‌ی تعهد جی‌پی‌مورگان به نو‌آوری ارزیابی کرد و اظهار داشت که این بانک برای ایجاد سیستم مالی بهتر، سریع‌تر و فراگیر‌تر به توسعه‌ی محصولات مبتنی بر فن‌آورهای پیشرفته ادامه خواهد داد.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄    =  6