یکی دیگر از شرکت‌های خودروسازی بزرگ به دنیای ارزهای دیجیتال پیوست

به نظر می‌رسد که شرکت تویوتا هم قصد دارد به مسابقه‌ی «توسعه‌ی ارز دیجیتال» شرکت‌های خودروسازی بزرگ وارد شده تا از این قافله عقب نماند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  براساس اعلامیه‌ی رسمی منتشر شده در تاریخ ۲۶ام اکتبر، شرکت تویوتا سیستم(Toyota Systems) به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت خودروسازی تویوتا که در زمینه‌ی فناوری‌های نوظهور فعال است، اخیراً با یکی از صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز ژاپنی به نام دی‌کورنت(DeCurret) همکاری کرده است تا یک ارز دیجیتال با نام این شرکت ایجاد کند.

این پروژه‌ی بزرگ قرار است با همکاری بیش از ۲۵۰۰ کارمند شرکت تویوتا سیستم آغاز شده و در نهایت یک ارز دیجیتال برای بهره‌گیری از پرداخت‌های الکترونیکی ایجاد شود.

طبق آنچه در بیانیه‌ی فوق‌الذکر آمده است، این ارز دیجیتال قابلیت مبادله با ارز ین ژاپن را نخواهد داشت، درحالیکه کارمندان دخیل در این پروژه می‌توانند این ارز دیجیتال را با امتیازات ارائه شده توسط شرکت تویوتا مبادله کرده و یا معادل آن‌ها کارت هدیه دریافت کنند.

علاوه بر این گفته شده که شرکت تویوتا سیستم قرار است با استفاده از بستر بلاک‌چینی صرافی دی‌کورنت اقدام به صورت ارز دیجیتال خود کرده و مدیریت آن را برعهده بگیرد. این بستر بلاک‌چینی قرار است پیش از صدور ارز دیجیتال تویوتا، مراحل مقیاس‌پذیری، فرآیند انتقال شخص به شخص(P2P) و همچنین مسائل مربوط به تراکنش‌های دسته‌ای و پرداخت گروهی را مورد آزمایش قرار دهد.

شرکت‌های دیگر هم به دنبال بهره‌گیری از بلاک‌چین هستند

شایان ذکر است که شرکت تویوتا مدت‌هاست به طور فعال در صنعت بلاک‌چین فعالیت داشته و در ماه مارس ۲۰۲۰ توانسته یک آزمایشگاه بلاک‌چینی(Toyota Blockchain Lab) راه‌اندازی کند. در سال ۲۰۱۶ نیز این شرکت تولید‌کننده‌ی خودرو به کنسرسیوم R3(یکی از اتحادیه‌های بزرگ صنعت رمزارز) پیوست.

شرکت تویوتا تنها شرکت تولید‌کننده‌ی خودرو نیست که به دنبال ورود به صنعت رمزارزها و بهره‌گیری از مزایای بی‌شمار فناوری بلاک‌چین می‌باشد. پیش از این در ماه اکتبر سال جاری، شرکت خودروسازی بی‌ام‌و(BMW) از آغاز مراحل توسعه‌ی یک توکن بومی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین خبر داد که قرار است در صورت موفقیت کامل و پشت سر گذاشتن آزمایش‌های از پیش تعیین شده، به صورت کامل تا پیش از سال ۲۰۲۰ در کشور کره‌ی جنوبی عرضه شود.

از طرف دیگر هم شرکت خودروسازی رنو(Renault) در سپتامبر ۲۰۲۰ از آغاز پروژه‌ی بلاک‌چینی خود خبر داد، یک بستر غیرمتمرکز که روند صدور گواهینامه‌ی انطباق قطعات خودرو را تسهیل خواهد کرد.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  +    =  83