راز پنهان سرویس رمزارزی شرکت پی‌پل چیست؟

اگرچه راه‌اندازی سرویس‌های رمزارزی شرکت پی‌پل(PayPal) در راستای منافع فعالان صنعت رمزارزها قرار دارد، اما فعالیت کاربران در سرویس‌های پیشنهادی این شرکت به شدت محدود شده است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  شرکت پی‌پل(PayPal) طی چند روز گذشته اعلام کرد که بزودی سرویس‌های جدید را در صنعت رمزارزها راه‌اندازی خواهد کرد. بر اساس اطلاعیه‌ی این شرکت کاربران قادر خواهند بود با استفاده از رمزارزهای منتخب همانند بیت کوین، بیت کوین کش و لایت کوین از فروشگاه‌هایی که از سیستم پرداخت پی‌پل پشتیبانی می‌کنند، به‌طور مستقیم خرید کنند.

انتشار این خبر شرایط خوشبینانه‌ای را در بازار رمزارزها ایجاد کرده است و فعالان صنعت رمزارزها این اتفاق را نشانه‌ی آغاز پذیرش گسترده‌ی بیت کوین ارزیابی کردند. هم‌اکنون تعداد بسیار زیادی از کسب و کارها از سرویس پرداخت شرکت پی‌پل استفاده می‌کنند و پذیرش رمزارزها در این کسب و کارها گسترش استفاده از رمزارزها را در فعالیت‌های روزمره به همراه خواهد داشت.

پس از انتشار این خبر قیمت بیت کوین در بازار رمزارزها به شدت افزایش یافت و پس از شکست مقاومت خود در سطح ۱۲,۳۰۰ دلار در محدوده‌ی ۱۳ هزار دلار قرار گرفت. با این وجود، تحلیلگران به کاربران توصیه می‌کنند که پیش از استفاده از این خدمات برگه‌ی راهنمای سرویس‌های جدید شرکت پی‌پل را به دقت مطالعه کنند.

محدودیت‌ سرویس‌های پی‌پل

 بر اساس قوانین کاربران قادر به انتقال بیت کوین و یا رمزارزهای خود به حساب‌های شرکت پی‌پل نخواهند بود.  همچنین آن‌ها مجاز به خارج کردن رمزارزهای خریداری شده به حساب‌های دیگر نیز نخواهند بود. محدودیت‌های اشاره شده سوالات مختلفی را در رابطه با چگونگی خرج کردن رمزارزها به همراه داشته است. در صورتی که امکان انتقال و یا خارج کردن رمزارزها از کیف‌پول پی‌پل وجود نداشته باشد، رمزارزها به‌طور واقعی از طریق سرویس‌های پیشنهادی برای پرداخت هزینه مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.

 بعلاوه، کاربران کنترل کلید خصوصی خود را در زمان ارسال تراکنش بر عهده نخواهند داشت. کلید خصوصی کیف‌پول شرکت پی‌پل در اختیار این شرکت باقی خواهد ماند. اگرچه این رویکرد در دیگر سرویس‌های متمرکز همانند صرافی‌ها نیز قابل مشاهده است، با این وجود در نقطه‌ی مقابل رویکرد آزادی و حاکمیت مالی بیت کوین و دیگر رمزارزها قرار می‌گیرد. در حقیقت کاربران قادر خواهند بود از رمزارزها برای پرداخت هزینه‌ی خدمات استفاده کنند ولی کنترل دارایی‌های خود را در اختیار نخواهند داشت.

یکی از دشمنان دیرینه‌ی بیت کوین دام خود را پهن کرده است

ساتوشی لبز(Satoshi Labs)؛ شرکت ارائه‌کننده‌ی کیف پول تزوس محدودیت‌های اشاره شده را نگران کننده ارزیابی کرده است و در یادداشتی از کاربران خود درخواست کرده است تا از سرویس‌های جدید شرکت پی‌پل اجتناب کنند:

از سرویس پی‌پل برای خرید بیت کوین استفاده نکنید. مکان‌های متعددی برای خرید رمزارزها وجود دارند که مالکیت دارایی را به خود شما واگذار می‌کنند. پی‌پل در نهایت جایگاه خود را به بیت کوین واگذار خواهد کرد و برای جلوگیری از گرفتار شدن تازه واردان به دام یکی از بزرگترین دشمنان دیرینه‌ی بیت کوین باید برنامه‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی مختلفی برگزار شوند.Satoshi Labs

بر همین اساس به‌نظر می‌رسد که به دلیل گسترش کسب و کار شرکت پی‌پل در سال‌های اخیر و تقاضای کاربران، این شرکت امکان خرید رمزارزها و پرداخت با استفاده از این دارایی‌ها را فراهم می‌کند. اما پی‌پل لزوماً درک درستی از رمزارزها در اختیار ندارد. 

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3