کسی اجازه‌ی انتشار رمزارز پایدار بر پایه‌ی یوان را ندارد

دولت چین برای کنترل کامل یوان دیجیتال(رمزارز ملی چین) که هم‌اکنون فاز آزمایشی خود را سپری می‌کند، پیش‌نویس قانون ممنوعیت انتشار رمزارز پایدار بر پایه‌ی یوان را منتشر کرده است

در حالی که به زمان راه‌اندازی رسمی ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین نزدیک‌تر می‌شویم و فاز آزمایشی این پروژه تاکنون دستاورد‌ها قابل توجهی را حاصل کرده است، به‌نظر می‌رسد که دولت چین برای کنترل یوان دیجیتالی طرح ممنوعیت انتشار رمزارزهای پایدار مبتنی بر یوان را در پیش گرفته است. بانک مرکزی چین در آخرین پیش‌نویس قوانین خود به‌وضوح افراد و شرکت‌ها را از فروش این دسته از رمزارزها منع کرده است.

بانک مرکزی چین در این پیش‌نویس مجازات‌های سنگینی را نیز برای متخلفان پیشنهاد می‌کند. در حقیقت، نه‌تنها رمزارزهای پایدار منتشر شده متوقف و مصادره‌ خواهند شد، بلکه متخلفان تا پنج برابر ارزش دارایی‌های منتشر شده نیز جریمه خواهند شد.

 دولت چین اخیراً پروژه‌ی آزمایشی جدیدی را برای بررسی کاربرد، سازگاری و دسترسی به یوان دیجیتالی در این کشور اجرا کرده است. این پروژه در چند شهر از جمله شنژن(Shenzen) اجرا شده است و با وجود آزمایش بی‌سروصدای این پروژه، دولتمردان چینی طرح آزمایشی یوان دیجیتالی را موفق ارزیابی کرده‌اند.

ممنوعیت انتشار رمزارزهای پایدار برای حفاظت از یوان دیجیتالی

در حالی که شی جین‌پینگ(Xi Jinping) رئیس جمهور چین نسبت به استفاده از مزایای تکنولوژی بلاکچین رویکرد کاملاً جدی را در پیش گرفته و بانک مرکزی این کشور توسعه‌ی یوان دیجیتالی را یکی از اولویت‌های خود اعلام کرده است. کنترل یوان دیجیتالی نیز به موضوع مهمی تبدیل شده و در نتیجه بانک مرکزی چین پیش نویس طرح ممنوعیت انتشار رمزارزهای پایدار بر پایه‌ی یوان دیجیتالی را منتشر کرده است.

با این وجود ممنوعیت پیشنهادی دیگر رمزارزها همانند بیت کوین، اتریوم و … را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. اگرچه ممنوعیت خرید و فروش این دسته از رمزارزها از سال ۲۰۱۷ تاکنون استمرار یافته است.

به‌نظر می‌رسد که پیش‌نویس قانون ممنوعیت انتشار رمزارزهای پایدار برای حفاظت از یوان دیجیتالی تدوین شده است. در زمانی که دولت آمریکا بر روی انتخابات پیش‌رو تمرکز کرده است، دولت چین قصد دارد ارز دیجیتالی خود به‌طور گسترده منتشر کند. در همین راستا برخی از تحلیلگران معتقدند که انتشار ارز دیجیتالی چین موجب تضعیف بیشتر جایگاه دلار آمریکا خواهد شد.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =