ورود پی‌پل به صنعت رمزارزها ناامید کننده بود

مدیرعامل ریپل:

برد گارلینگهوس در تازه‌ترین رشته پست‌های توییتری خود موضع بسیار سخت‌گیرانه‌ای نسبت به حرکت اخیر شرکت پی‌پل(PayPal) داشته است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  انتشار اخبار مربوط به حضور جدی شرکت خدمات پرداخت پی‌پل(PayPal) در صنعت رمزارزها باعث ایجاد شور و هیجان در جامعه‌ی رمزارزی شده است؛ با این حال کسانی هستند که نگاه متفاوتی به این عملکرد غول پرداخت جهان داشته و آن را مورد نقد قرار داده‌اند.

اقای برد گارلینگهوس(Brad Garlinghouse) مدیرعامل شرکت ریپل یکی از کسانی است که نسبت به ورود پی‌پل به حوزه‌ی رمزارز موضع بسیار منتقدانه‌ای گرفته است. وی در تاریخ ۲۱ام اکتبر با انتشار یک پست توییتری جدید این حرکت شرکت پی‌‌پل را «ناامید کننده» توصیف کرد، زیرا گارلینگهوس معتقد است که این کار مزایای اصلی رمزارزها به عنوان یک کلاس دارایی را زیر سوال می‌برد.

وی در تازه‌ترین رشته پست‌های توییتری خود به نقد این حرکت پی‌پل پرداخته و اعلام نموده که:

دو قدم به جلو اما یک قدم به عقب، اینکه یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات پرداخت به حوزه‌ی رمزارزها وارد شده بسیار عالی است، اما از این موضوع ناامید شدم که برخی اصول اساسی و مزایای صنعت رمزارزها زیر سوال می‌رود.Brad Garlinghouse

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، این شرکت پیشگام در زمینه‌ی خدمات پرداخت پس از حرکت جک دورسی مدیرعامل شرکت خدمات پرداخت اسکوئر جهت خرید بیت کوین، تصمیم گرفت تا پذیرش رمزارزها و ارائه‌ی خدمات مرتبط با این حوزه به مشتریان خود را آغاز نماید.

در حال حاضر رمزارزهای قابل پشتیبانی توسط خدمات پرداخت پی‌پل شامل بیت کوین، اتریوم، بیت کوین‌کش و رمزارز لایت کوین هستند؛ این درحالیست که ریپل(XPR) به عنوان چهارمین رمزارز بزرگ بازار از لحاظ سرمایه‌ی در حال گردش در این لیست وجود ندارد.

چرا انتقاد؟

اما سوال اصلی اینجاست که چرا مدیرعامل یکی از شرکت‌های فعال حوزه‌ی رمزارز به عملکرد پی‌پل و ورود این غول حوزه‌ی پرداخت به صنعت رمزارزها انتقاد کرده است؟

کسانی که مشغول جشن گرفتن مرحله‌ی جدید تصویب و پذیرش رمزارزها توسط سازمان‌های مالی و نهاد‌های بزرگ هستند و چشم به روند افزایش قیمت بیت کوین دوخته‌اند، برخی از جزئیات پیچیده‌ی مرتبط به این حرکت شرکت پی‌پل را نادیده گرفته‌اند.

طبق گزارشات منتشر شده در رابطه با خدمات رمزارزی شرکت پی‌پل، به نظر می‌رسد که در صورت استفاده از خدمات رمزارزی پی‌پل به کاربران کلید خصوصی ارائه نخواهد شد. یکی دیگر از نکات جالب توجه این است که امکان ارسال رمزارز به سایر حساب‌ها(چه حساب‌های پی‌پل چه صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز) وجود ندارد. به عبارتی، شما تنها می‌توانید با استفاده از موجودی حساب پی‌پل خود اقدام به خرید رمزارز کرده و از این حساب به عنوان یک کیف‌پول بلند مدت استفاده کنید. در بخشی از بیانیه‌ی پی‌پل در رابطه با خدمات رمزارزی آمده است:

شما تنها می‌توانید رمزارز خریداری شده از طریق حساب پی‌پل خود را نگهداری کنید. علاوه بر این، رمزارزهای موجود در حساب پی‌پل شما قابلیت جابجایی و انتقال به حساب‌های دیگری در پل‌پل یا خارج از آن را نخواهند داشت.PayPal

سرزنش کردن عدم قطعیت نظارتی و قانونی

آقای گارلینگهوس در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیح داد که به احتمال زیاد این محدودیت‌ها به دلیل عدم اطمینان نظارتی و قانونی حوزه‌ی رمزارز در ایالات متحده است. به گفته‌ی وی:

من حدس می‌زنم که این محدودیت‌های پی‌پل به دلیل عدم قطعیت نظارتی و قانونی است، موضوعی که شاهد تاثیر گسترده‌ی آن بر فعالیت سایر شرکت‌های خدمات پرداخت هم هستیم.Brad Garlinghouse

این صحبت‌های آقای گارلینگهوس در حالیست که شرکت ریپل به دنبال انتقال مقر اصلی خود به یک کشور دوستدار صنعت رمزارز و فعالیت‌های مرتبط می‌باشد.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  1  =