رئیس فراکسیون کارگری مجلس: بانک رفاه مأمن کارگران

در بین بانک های تحریم شده، موضوعی که بیش از همه قابل توجه است، قرار گرفتن نام بانک رفاه کارگران است که سهامداران آن را طیف مختلفی از جامعه کارگری تشکیل می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  موضوع تحریم های ایالات متحده مسئله تازه ای در چند دهه اخیر نیست اما باید پذیرفت که اعمال برخی از این تحریم ها حالا دیگر نه فقط متوجه بنگاه های خصوصی است بلکه طیف وسیعی از کارگران کشور را درگیر خواهد کرد. این مسئله با دور جدید تحریم ها صورت گرفته و در آن لیستی از بانک های کشور به چشم می خورد. در بین بانک های تحریم شده، موضوعی که بیش از همه قابل توجه است، قرار گرفتن نام بانک رفاه کارگران است که سهامداران آن را طیف مختلفی از جامعه کارگری تشکیل می دهد.

بانک رفاه کارگران از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و سهامداران عمده خود را کارگران کشور می داند که در این صورت باید اذعان کرد تاوان تحریم ها و ظلم وارده به مردم کشور را کارگران خواهند داد و لازم است که دادخواهی های بین المللی در این باره هرچه زودتر انجام پذیرد تا شاهد ادامه تبعیضی در این سطح نباشیم که در آن کشوری با ادعای آزادی و دنیای بهتر، مظلوم ترین قشر کشور را در تنگنا قرار دهد.

بانک رفاه کارگران همواره در خدمت رفاه حال جامعه کارگری بوده است و نگاهی به وضعیت تسهیلات ارائه شده این بانک در ۴ ماهه سال ۹۹ به خوبی حکایت از همراهی بانک رفاه کارگران با مردم و بخش خصوصی دارد.

بانک رفاه کارگران در چهار ماهه نخست سال جاری، در بخش های آب و کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و متفرقه بیش از ۱۵۹.۶۷۵ میلیارد ریال تسهیلات و در سال ۹۸ و چهار ماهه ابتدای سال ۹۹، تعداد ۱۳.۱۳۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، اشتغال زایی و کارفرمایان طرح‌های مدد جویی به مبلغ بیش از ۳.۰۹۹ میلیارد ریال به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) ، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کرده است و این امر به خوبی مؤید این موضوع است که بانک رفاه کارگران با مدیریت اسماعیل لله گانی، اصلی ترین سیاست و استراتژی خود را خدمت‌رسانی به قشر آسیب پذیر جامعه می داند.

در این باره علی بابایی رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار رصد روز بیان کرد: ایالات متحده نه تنها خوب می داند در بین بانک هایی که تحریم شده اند وضعیت چگونه است، بلکه از وضعیت موجود در جامعه کارگری به خوبی اطلاع دارد و تنها هدف وضع این تحریم ها تحریک در طبقات کارگری است.

بانک رفاه مأمن کارگران کشور است که خصوصاً در دوره کرونا و تعدیل بسیاری از کارگران وظیفه سنگین تری در حمایت از بنگاه های تولیدی برعهده دارد و مجلس باید از ظرفیت های لازم برای حل این مسئله استفاده کند.

علی بابایی ادامه داد: در حال حاضر به بررسی ابعاد مختلف موضوع مشغول هستیم تا راه حل های آن را مورد بررسی قرار دهیم. اما نباید از یاد برد که ما با یک کشور روبرو نیستیم بلکه با یک ظلم آشکار مواجهیم که حالا سعی در مسدود کردن همه شاهراه های اقتصادی کشور دارد.

رئیس فراکسیون کارگری افزود: باید نشست هایی در این زمینه با مدیران اقتصادی و بانک رفاه کارگران داشت زیرا موضوع تحریم یک بانک کارگری طبیعتاً بخشی از یک سناریوی احمقانه توسط ایالات متحده است. اما باید از کشوری که ادعای حقوق بشری دارد پرسید آیا از جامعه کارگری قشر مظلوم تری در دنیا داریم که حالا با تحریم بانکی که هدف اصلی آن ارائه خدمات به طبقه کارگری است سعی در تضعیف آن ها دارد؟

 

منبع : رصد روز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =