معرفی رمز عبور موبایلی جدید در سیستم بانکداری دیجیتال

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده مشخص شد که بانک HSBC ابزار امنیت موبایلی جدیدی جهت سهولت انجام تراکنش ها و همچنین بالا بردن امنیت حساب بانکی مشتریان راه اندازی کرده است. از این رو، در مقاله حاضر هدف این است که جزئیات مربوط به این رمز عبور موبایلی بررسی شود تا مشخص شود در سیستم موبایلی چه امکاناتی برای مشتریان بانکداری دیجیتال فراهم می سازد.

 

رمز عبور موبایلی برای افزایش امنیت و راحتی
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک HSBC مالزی ابزار امنیت موبایلی (Mobile Secure Key) را معرفی کرده است که به مشتریان امکان می دهد کدهای امنیتی برای ورود به سیستم بانکی آنلاین و موبایلی از طریق اپلیکیشن بانکداری موبایلی برای آنها ایجاد کند.
رمز عبور امن موبایلی جایگزین دستگاه های امنیتی فیزیکی می شود تا راحتی و امنیت بانکی بیشتری را در اختیار مشتریان قرار دهد زیرا سطح بالاتری از احراز هویت پیچیده و چند عاملی را از طریق امنیت داخلی تلفن همراه برای صاحبان موبایل فراهم می کند.
علاوه بر این، امکان انجام تراکنش های آنی به مشتریان این امکان را فراهم می سازد تا تراکنش های آنی کارت اعتباری خود را در کمترین زمان ممکن در برنامه مشاهده کنند. نکته قابل توجه در چنین قابلیتی این است که امکان مشاهده تاریخچه تراکنش ها در موبایل می تواند مدیریت حساب های مشتریان را راحت تر کند.

 

رمز عبور موبایلی سازگار با ویژگی مربوط به کم بینایان 
سرپرست بخش سرمایه و بانکداری خصوصی کشور، تارا لاتینی اظهار داشت این رمز عبور موبایلی با ویژگی های مربوط به نابینایان و کم بینایان در دستگاه های تلفن همراه سازگار است، بنابراین این گروه از مشتریان را قادر می سازد از دسترسی کامل به تمامی خدمات بانکداری دیجیتال لذت ببرند. 

 

طریقه استفاده از رمز عبور موبایلی جدید
مشتریان کافی ست اپلیکیشن HSBC Malaysia Mobile Banking را در تلفن همراه خود دانلود و نصب کنند و بانکداری آنلاین بانک HSBC به طور خودکار تشخیص می دهد مشتری از دستگاه امنیتی فیزیکی یا رمز عبور موبایلی استفاده می کند و دستورالعمل های مربوطه را در اختیار مشتریان قرار می دهد. همچنین در صورت بروز خطا در زمان استفاده از این ابزار، مشاوره های تخصصی به مشتریان ارائه می دهد.

 

 

جمع بندی
با مطالعه مقاله حاضر مشخص شد که ابزار امنیت موبایلی که اخیرا توسط بانک HSBC کشور مالزی راه اندازی شده است، می تواند استفاده از خدمات بانکداری دیجیتال را برای تمامی مشتریان فراهم سازد، به خصوص مشتریانی که کم بینا یا نابینا هستند. همچنین امنیت بالا در رمز عبور موبایلی جدید این امکان را فراهم ساخته است که مشتریان بتوانند با امنیت کامل وارد حساب های بانکی خود در اپلیکیشن موبایلی شده و از خدمات مختلف بانکی به صورت آنی بهره مند شوند.  

www.thepaypers.com
مترجم: سعیده فتحی مغانلو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  +    =  69