روند قیمت طلا می تواند قیمت بیت کوین را به ۲۰,۰۰۰ دلار برساند

گاوهای بیت کوین بارها مدعی شده‌اند که قیمت این رمز ارز به زودی به ۲۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. اگرچه بسیاری از تحلیلگران معتقدند این موضوع رخ خواهد داد، اما بعضی از تحلیلگران نیز مخالف این موضوع هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، یکی از گاوهای معروف بیت کوین به اسم Joe007 اوایل هفته گذشته گفت که اگر قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار افزایش یابد با مشکلات نقدینگی مواجه خواهد شد. وی خاطرنشان کرد که سرمایه‌گذاران معدودی تمایل به خرید این رمز ارز در بالاترین قیمت خود خواهند داشت. از طرف دیگر، عدم وجود سفارشات خرید منجر به کاهش شدیدتر قیمت خواهد شد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

 

تاکنون فرمولی به وجود نیامده است که قیمت عادلانه بیت کوین را بسنجد، بر خلاف سهام که قیمت خود را از معیارهای مختلف به دست می‌آورد.

 

این موضوع باعث می‌شود که بیت کوین همانند طلا عمل کند. این مورد هنگامی مشخص شده است که بیت کوین و طلا در سه ماهه سوم سال جاری به بالاترین سطح قیمت خود رسیده‌اند. با افزایش قیمت بیت کوین به بالاترین سطح سال جاری یعنی ۱۲,۸۰۰ دلار و رکوردشکنی قیمت طلا به بیش از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس، سرمایه‌گذاران متوجه این موضوع شدند.

 

تحلیلگران نمی‌توانند بگویند که آیا بیت کوین و طلا به افزایش قیمت خود ادامه خواهند داد یا خیر. بسیاری از افراد از فروش عمده سود کسب می‌کنند، در حالی که سایر افراد از خرید در بالاترین سطح قیمت مقطعی خودداری کرده‌اند. در نتیجه قیمت این دو دارایی کاهش یافته است.

اکنون که قیمت بیت کوین به بیش از ۱۳,۰۰۰ دلار رسیده و روند صعودی جدیدی آغاز شده است، این سوال به وجود می‌آید که آیا اصلاحیه قیمت در پیش است؟

نکته جالب این است که به نظر می‌رسد بازار طلا، پاسخ این سوال را در اختیار دارد.

عامل M2

یکی از تحلیلگران امور مالی به اسم SomaBull که بر بازار طلا معطوف است، در یکی از مقالات خود نوشته است که قیمت این فلز گرانبها در تاریخ خود، تورم اقتصادی را به تاخیر انداخته است.

این شاخص به اسم M2 بیانگر آن است که مجموع پول در گردش یک کشور، برای مثال دلار آمریکا، عرضه را تعیین می‌کند. طی دوران استاندارد طلا، سرمایه‌گذاران قیمت یک اونس طلا را بر حسب دلارهای موجود در گردش می‌سنجیدند.

اگرچه آمریکا دیگر بر اساس استانداردهای آن دوران نیست، اما بازار هم‌چنان می‌تواند قیمت یک اونس طلا را از طریق M2 بسنجد.

 

طبق مطالعه‌ای که توسط فدرال رزرو سنت لوییس در دهه ۱۹۸۰ انجام شده است، ۳۶ ماه طول می‌کشد تا طلا از روند M2 پیروی کند. در نتیجه، SomaBull بیان کرده است که قیمت طلا کمتر از شاخص عرضه M2 در سال ۲۰۲۰ است.

وی افزود با این حال، از این شاخص پیروی خواهد کرد و ممکن است شاهد افزایش قیمت آن به بالاتر از ۲۰۰۰ دلار و حتی بیشتر از ۳۰۰۰ دلار در هر اونس باشیم.

نظر او به دلیل انتظاراتی است که از افزایش شدید M2 دارد. بازار پیش‌بینی می‌کند که دولت آمریکا حداقل ۲ تریلیون دلار به عنوان بخشی از کمک‌های مالی مبارزه با ویروس کرونا عرضه کند. این موضوع باعث افزایش مجدد قیمت طلا خواهد شد، دقیقا همانند شرایطی که طی عرضه بسته اقتصادی ۲ تریلیون دلاری اول شاهد آن بودیم.

بیت کوین نیز از روند صعودی طلا پیروی می‌کند. این موضوع بدان معنا است که روند صعودی بیت کوین به سمت قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار ادامه می‌یابد و این سطح قیمت به عنوان سطح قیمت روانی گاوها باقی می‌ماند.

بنابراین، به لطف عرضه بسته اقتصادی و شاخص عرضه M2، نقدینگی کافی برای انجام سفارشات بیت کوین در قیمت ۲۰,۰۰۰ دلاری وجود خواهد داشت.

 

منبع: میهن بلاک چین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1