ارزهای دیجیتال ملی می‌توانند تهدیدی برای بیت کوین باشند

مدیرعامل بایننس:

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، در اظهارنظر اخیر خود در ارتباط با ارزهای دیجیتال ملی، عنوان کرد که این ارزها می‌توانند تهدیدی برای بیت کوین باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ژائو در تشریح صحبت‌های خود عنوان کرد که اگر یک ارز دیجیتال ملی با فناوری‌ای پیشرفته‌تر از بیت کوین منتشر شود، ممکن است این ارز دیجیتال را تهدید کند. به‌گفته وی، طراحی خوب یک ارز دیجیتال ملی می‌تواند برای بیت کوین خطرناک باشد.

ژائو در مصاحبه ویدیویی با جف رابرتز (Jeff Roberts)، نویسنده ارشد خبرگزاری فورچن (Fortune)، در پاسخ به این سؤال که عرضه یوان دیجیتال چه تأثیری بر صنعت ارزهای دیجیتال خواهد داشت، گفت:

به طور کلی، هر بلاک چین یا ارز دیجیتالی برای این حوزه مفید است؛ چرا که به دارایی‌های دیجیتال مشروعیت بیشتر می‌بخشد و آگاهی در ارتباط با آنها را بیشتر می‌کند.

او در ادامه با بیان این مسئله که کشورهای جهان در حال رقابت بر سر عرضه یک ارز دیجیتال ملی هستند، گفت که این ارزها در ابتدای کار محدودیت‌هایی دارند، اما این محدودیت‌ها رفته‌رفته رفع خواهند شد.

ژائو در مورد تهدید‌هایی که این ارزها برای بیت کوین دارند گفت که تعداد کمی از این ارزهای دیجیتال ملی، سطحی از آزادی مشابه آزادی بیت کوین ارائه می‌کنند، اما برخی دیگر شدیداً متمرکز و کنترل‌شده هستند. او در ادامه افزود:

اگر یک دولت، ارزی دیجیتال با آزادی و دسترسی بیشتر و محدودیت‌های کمتر از بیت کوین عرضه کند و از طرف دیگر استفاده از آن ارزان‌تر و سریع‌تر باشد، به یک تهدید برای بیت کوین تبدیل می‌شود. اما این مسئله برای این صنعت مفید است. این ارز از بیت کوین بهتر خواهد بود و جایگزین آن خواهد شد.

او با بیان این حقیقت که جایگزین‌شدن یک ارز دیجیتال ملیِ بهتر با بیت کوین مسئله بدی نیست، اضافه کرد که این اتفاق مانند جایگزین‌شدنِ زبان HTML5 به جای HTML4‌ خواهد بود.

در بخشی از این مصاحبه رابرتز از ژائو پرسید که آیا امکان اضافه‌شدن یوان دیجیتال برای تکمیل استیبل کوین‌های موجود در صرافی بایننس وجود دارد یا نه؛ ژائو نیز در پاسخ عنوان کرد که این اتفاق به این زود‌ی‌ها نخواهد افتاد. او در توضیح این تصمیم گفت که محدودیت‌های زیادی در ارتباط با فرار سرمایه از چین وجود دارد که مانع از اجرای چنین کاری می‌شود.

در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش توجهات به حوزه ارزهای دیجیتال ملی بودیم. این افزایش گاهاً با انتقادهایی همراه بوده و گاهاً نیز مورد حمایت منتقدان قرار گرفته است. بورکهارد بالز (Burkhard Balz)، سیاستمدار و از اعضای هیئت‌مدیره بانک مرکزی آلمان، پیش‌تر عنوان کرده بود که اگر یورو دیجیتال به یک ذخیره ارزش تبدیل شود، تهدیدی برای نظام مالی خواهد بود.

یکی از کشورهایی دیگری هم که به‌عقیده بسیاری از قافله ارزهای دیجیتال ملی عقب مانده است، آمریکاست. آنتونی پومپلیانو (Anthony Pompliano)، از بنیان‌گذاران مورگان کریک دیجیتال (Morgan Creek Digital)،‌ در اظهارنظری عنوان کرد که اگر آمریکا اقدامی سریع در عرضه یک ارز دیجیتال ملی نکند، از چین عقب خواهد افتاد.

 

منبع: ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  3  =