قیمت بیت کوین با افزایش ۵ درصدی از ۱۲,۰۰۰ دلار عبور کرد

قیمت بیت کوین بار دیگر از ۱۲,۰۰۰ دلار عبور کرد. این سومین بار در سال ۲۰۲۰ است که پادشاه ارزهای دیجیتال مقاومت ۱۲,۰۰۰ دلاری را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قیمت بیت کوین ساعاتی پیش توانست از سد مقاومت ۱۲,۰۰۰ دلاری خود عبور کند. این ارز دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا به حال، سه بار موفق به عبور از این محدوده قیمتی شده است. در حال حاضر هر واحد بیت کوین در قیمت ۱۲,۲۵۰ دلار نوسان می‌کند.

با احتساب امروز، این ۸۳مین روز متوالی است که قیمت بیت کوین در محدوده ای بالاتر از ۱۰,۰۰۰ دلار بسته می‌شود. رکورد قبلی با ۶۲ روز متوالی، به دسامبر ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۶ باز می‌گردد.

جیسیون دین (Jason Deane)، تحلیل‌گر کوانتوم اکونومیکس (Quantum Economics)، در رابطه با جهش اخیر بیت کوین گفت:

عبور از ۱۲,۰۰۰ دلار قدمی بزرگ است؛ چرا که مدت‌ها بود شکستن این مقاومت به کاری دشوار بدل شده بود. همان طور که چندین تحلیل‌گر اعلام کردند، مقاومتی پراهمیت در این ناحیه قیمتی وجود داشت.

دین همچنین خاطرنشان کرد که اگر حمایت کافی از قیمت بیت کوین صورت گیرد، احتمال افزایش بیشتر آن نیز وجود خواهد داشت. او در ادامه افزود:

از نظر من و بر اساس تحلیل‌های تکنیکال و عوامل فاندامنتال، ایجاد سریع یک حمایت قدرتمند در ناحیه‌ای بالاتر از این سطح، فضا را برای کشف قیمت بیت کوین مهیا می‌کند.

آخرین بار، در ماه اوت (مرداد) بیت کوین موفق به عبور از سد ۱۲,۰۰۰ دلاری شده بود. در آن زمان، ابتدا شاهد رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۲,۱۹۷ دلار بودیم، این جهش سپس با اصلاح به ۱۱,۷۸۰ دلار همراه بود. پس از اصلاح، بار دیگر شاهد ثبت رکورد ۱۲,۲۴۰ دلاری بودیم. این جهش نیز دوام نداشت و قیمت بیت کوین بار دیگر به سطحی پایی‌تر از ۱۲,۰۰۰ دلار رسید.

طی ماه‌های گذشته،‌ بسیاری از سرمایه‌گذاران دانه‌درشت و بنگاه‌های مالی سرمایه‌گذاری‌های خود در بیت کوین را افزایش دادند. یکی از این شرکت‌های مایکرواستراتژی (MicroStrategy) بود. اسکوئر (Square) هم یکی از نام‌های بزرگی بود که در ماه‌های اخیر بیت کوین را به سبد سرمایه‌گذاری خود اضافه کرد.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بیت کوین به‌دنبال شکستن رکورد ۱۰۰ روز متوالی بالای ۱۰,۰۰۰ دلار است. اگر تا ۵ نوامبر (۱۵ آبان) قیمت بیت کوین بالاتر از ناحیه ۱۰,۰۰۰ دلار باقی بماند، به رکورد بی‌سابقه ۱۰۰ روز متوالی بالای ۱۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

زمان چندانی تا انتخابات آمریکا ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده است و باید منتظر ماند و دید که تأثیر این رویداد بر قیمت چگونه خواهد بود.

 

منبع: ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  4  =