بانک مرکزی کانادا هم برای ارز دیجیتال ملی اقدام کرد

بانک مرکزی کانادا اعلام کرد به‌دنبال استخدام افرادی برای رصد توسعه‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال ملی و تحقیق و پژوهش درباره این ارزها است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  بانک مرکزی کانادا، به‌دنبال استخدام یک اقتصاددان با دانش کافی در حوزه فناوری‌های مالی و ارزهای دیجیتال است. گفته می‌شود که اقدام اخیر بانک مرکزی کانادا، نشانه‌ای از آغاز فعالیت‌های این کشور برای عرضه ارز دیجیتال ملی است.

طبق اعلام رسمی این بانک مرکزی، فرد مذکور وظایفی نظیر بررسی، رصد و تحلیل آخرین پیشرفت‌ها در حوزه سرمایه‌های الکترونیک و پرداخت‌ها، تدارک پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط، تهیه و تحلیل داده و فعالیت در زمینه «توسعه بالقوه یک ارز دیجیتال ملی» را بر عهده خواهد داشت.

دانش عمیق در بیت کوین، اتریوم و دیگر پلتفرم‌های مطرح ارزهای دیجیتال، آشنایی با سیستم‌های پرداخت سنتی، آشنایی با سیستم‌های پذیرنده کارت‌های بانکی و فناوری‌های مرتبط با پایانه‌های فروش، از جمله شرایطی است که بانک مرکزی کانادا برای تصدی این عنوان شغلی مطرح کرده است.

طبق اعلام این بانک، متقاضی می‌بایست در بحث تحلیل و کارکردن با داده‌های بلاک چینی و داده‌هایی که از طریق نظرسنجی‌ها به دست امده است نیز دارای تجربه باشد. متقاضیان می‌توانند تا ۲۵ اکتبر (۴ آبان) نسبت به ارسال درخواست استخدام اقدام کنند.

تیموتی لین (Timothy Lane)، معاون بانک مرکزی کانادا، چندی پیش با تأکید بر تأثیر کرونا بر اقتصاد جهانی، از تمام بانک‌های مرکزی در دنیا خواسته بود تا ارز دیجیتال ملی خود را عرضه کنند. او همچنین در کنفرانس پرداخت‌های بانک مرکزی (Central Bank Payments Conference)، گفت که توسعه ارز دیجیتال ملی کانادا با سرعتی «قابل‌قبول» پیش می‌رود.

در حال حاضر، علاوه بر بانک مرکزی کانادا، بانک‌های مرکزی کشورهایی نظیر ژاپن، انگلستان و آمریکا هم تحقیقات خود را در ارتباط با ارز دیجیتال ملی آغاز کرده‌اند.

 

منبع: ارز دیجیتال 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  6  =  8