مراقب مجوزهای جعلی مرکز توسعه تجارت الکترونیک باشید

کسب مجوز فعالیت در حوزه‌ی استخراج رمزارز در ایران تنها از طریق پلت‌فرم «بهین یاب» و از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طی روزهای گذشته شاهد آن بودیم‌ایم که گواهی جعلی منتسب به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای استخراج رمزارز در فضای مجازی منتشر شده است. در این مجوز جعلی عنوان شده که «بر اساس برسی‌های اولیه، این شرکت با کسب حد نصاب لازم، واجد شرایط دریافت مجوز فعالیت برای استخراج رمزارز می‌باشد. بدین وسیله مجوز فعالیت به مدت یک سال در حوزه واردات، فروش و خدمات پس از فروش دستگاه‌های استخراج رمزارز و همچنین قطعات و لوازم جانبی آن‌ها، به شرکت فوق اعطا می‌شود».

مرکز توسعه تجارت الکترونیک به کلیه‌ی کسب و کارهای فعال در حوزه‌ی رمزارز و ماینینگ اعلام کرد «طبق مصوبه‌ی هیات وزیران، فعالیت در حوزه استخراج رمزارز فقط با دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر است که سازوکار اجرایی آن به استناد دستورالعمل صدور جواز تأسیس و پروانه‌ی بهره‌ برداری برای فعالیت استخراج رمزارز، پیش از این ابلاغ شده است».

بر این اساس، صدور این مجوز صرفاً از طریق سامانه‌ی «بهین ‌یاب» و توسط سازمان ‌های صنعت، معدن و تجارت(صمت) در هر استان انجام می‌‌شود و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در این حوزه هیچگونه مجوزی صادر نمی‌کند.

 

مرکز توسعه تجارت الکترونیک در در راستای اعطاء مجوز غیر رسمی و جعلی حوزه‌ی رمزارز اعلام نموده که «بدیهی است حق پیگرد قانونی نسبت به هرگونه جعل مجوز به نام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، برای این مرکز محفوظ است».

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =