شبکه پستی با حذف واسطه‌ها موجب رونق کسب و کار‌های کوچک می‌شود

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست ؛

جلسه معرفی ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های پست استان اصفهان و شرکت ملی پست در حوزه مشاغل خانگی و توسعه آن از طریق سرویس تجارت الکترونیک با حضور دکتر قادری عضو هیات مدیره بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، جلسه معرفی ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های پست استان و شرکت ملی پست در حوزه مشاغل خانگی و توسعه آن از طریق سرویس تجارت الکترونیک همزمان با ۲۳ مهر ۹۹ بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست دکتر قادری عضو هیات مدیره شرکت ملی پست، دکترفضلی مدیر کل بانوان و خانواده استانداری اصفهان، باقری مدیر کل و رضایت معاون فنی پست استان اصفهان، دکترشیروانی معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای، اترج رئیس سازمان نظام صنفی، نماینده جهاد دانشگاهی، نماینده بانوان در فرمانداری‌ها و روسای ادارات پست شهرستان‌ها در استان اصفهان بصورت مجازی حضور داشتند.

در این جلسه دکترقادری عضو هیات مدیره به معرفی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های پست استان اصفهان و شرکت ملی پست در حوزه مشاغل خانگی و توسعه آن از طریق سرویس تجارت الکترونیک پرداخت و افزود پست با قدمتی دیرینه‌ای که دارد، طی چند دهه گذشته تغییرات عمده‌ای در ارائه سرویس‌ها داشته است و ارسال مرسولات ونامه تمام خدمات پست نیست و به لحاظ حجمی و ریالی کمتراز ۵۰ درصد خدمات پست در این حوزه می‌باشد و بیش از ۵۰ درصد خدمات این شرکت مربوط به کسب و کار‌ها و تجارت الکترونیک است.

او ضمن بیان اقدامات شرکت پست در حوزه توسعه تجارت الکترونیک در خصوص روش‌های همکاری صاحبان مشاغل خانگی به ویژه بانوان استان اصفهان اظهار داشت: بیش از نیمی از ظرفیت‌های شرکت ملی پست با کسب و کار‌های تجارت الکترونیک در کشور همکاری دارد؛ و بسیاری از کسب و کار‌ها و تولید کنندگان با بهره گیری از امکانات پست واسطه‌ها را حذف و متناسب با نیاز روز مردم در حوزه تجارت الکترونیک از خدمات پست استفاده می‌نمایندکه موجب حمایت از مشتری می‌باشد.

او با تاکید بر اینکه امروز بسیاری از کسب و کار‌ها وارد دنیای اقتصاد دیجیتال شده اند، گفت: شرکت پست برای ارائه خدمات در این حوزه نیازمند برخی تغییر و تحولات بود که باید خدمات خود را مبتنی بر نیازمندی‌های دنیای فناوری اطلاعات بازتعریف می‌کرد که خوشبختانه این کار را از دو سال پیش آغاز شد و تا حدودی هم موفق بوده است.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست، ضمن تشریح سرویس شتاب دهی پست اظهار داشت در طرح تحول، سرویس شتابدهی پست را برای کسب و کار‌های نو راه اندازی کردیم؛ که شبکه پستی با حذف واسطه‌ها موجب رونق کسب و کار‌های کوچک شده و با هدف محرومیت زدایی و توسعه اقتصادی در کشور این سرویس تعریف گردید؛ که امکان فروش وجابجایی تولیدات کسب و کار‌های نوپا در دورترین روستا ها‌ی کشور فراهم شده است. با توجه به اینکه بسیاری از استارتاپ‌ها در مناطق دوردست و روستا‌ها هستند در طرح شتابدهی، دفاتر ITC به عنوان نقش کمک دهنده و واسطه گری فعالیت می‌کنند.

دکتر قادری افزود در جهت شناسایی و حمایت از تولید کنندگان بومی و خانگی با استفاده ازپارک‌های علم وفناوری، مراکز رشد، امور بانوان استانداری و فرمانداری‌ها این سرویس دهی انجام می‌گردد.

باقری مدیر کل پست استان اصفهان در خصوص امکانات شبکه ملی پست به خصوص شبکه منحصر به فرد توزیع مویرگی با دامنه توزیع در کلیه نقاط شهری و روستایی کشور توضیحاتی ارائه کرد و روش‌های همکاری و دریافت سرویس را تشریح نمود.

دکتر فضلی نیز ضمن اشاره به تفاهم نامه امضا ء شده با پست استان اصفهان به بیان ظرفیت‌های پست در توسعه مشاغل خانگی پرداخت.

در ادامه نمایندگان بانوان در فرمانداری‌ها به بیان نقطه نظرات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

25  +    =  28