فن‌آوری بلاکچین در ده سال آینده به بخش جدایی ناپذیر از اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد

شبکه‌ی شرکت‌های پی.دبلیو.سی:

مطالعه‌ی جدید شبکه‌ی شرکت‌های خدمات حرفه‌ای چند ملیتی پی.دبلیو.سی(PwC) به سهم ۱/۷ تریلیون دلاری فن‌آوری بلاکچین از تولید ناخالص جهان تا سال ۲۰۳۰ میلادی اشاره دارد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مطالعه‌ی جدید شبکه‌ی شرکت‌های خدمات حرفه‌ای چند ملیتی پی.دبلیو.سی(PwC) دریافت فایل می‌دهد که به دلیل کاربرد‌های گسترده‌ی فن‌آوری بلاکچین این نو‌آوری پتانسیل افزایش ۱٫۷۶ تریلیون دلاری یا ۱٫۴ درصد از تولید ناخالص جهان را در طول ده سال آینده دارا است.

بر اساس این گزارش فن‌آوری بلاکچین به سازمان‌ها کمک می‌کند تا قرارداد‌ها، اسناد هویتی، گواهینامه‌ها، سوابق و توافقنامه‌ها را بررسی و تایید کنند.

اقتصاددان‌های پی.دبلیو.سی پتانسیل استفاده از فن‌آوری بلاکچین را در صنایع مختلف از جمله مراقبت‌های بهداشتی، خدمات دولتی و عمومی، تولید، امور مالی، خرده فروشی و لجستیک را بررسی کرده‌اند. آن‌ها انتظار دارند که بخش بزرگی از این صنایع تا سال ۲۰۲۵ از فن‌آوری بلاکچین استفاده کنند.

محققان تشخیص اصالت، سیستم پرداخت و ابزارهای مالی، تشخیص هویت، انعقاد قرارداد و رفع اختلاف و ایجاد امکان مشارکت مشتریان را پنج کاربرد اصلی فن‌آوری بلاکچین در ده سال آینده ارزیابی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود که به‌کارگیری فن‌آوری بلاکچین برای بررسی اصالت محصول به تنهایی ۹۶۲ میلیارد دلار به تولید ناخالص جهان اضافه کند. همچنین ابزارهای پرداخت و مالی پتانسیل افزایش ۴۳۳ میلیارد دلاری تولید ناخالص جهان را دارا هستند.

برآورد می‌گردد که تا سال ۲۰۲۱ میلادی فن‌آوری بلاکچین تولید ناخالص جهان را ۶۶ میلیارد دلار افزایش دهد. همچنین افزایش ۶ برابری تاثیر فن‌آوری بلاکچین(به ارزش ۴۲۲ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۲۵ میلادی تخمین زده شده است.

کشور‌های پیشتاز در استفاده از فن‌آوری بلاکچین

پی.دبلیو.سی انتظار دارد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی ایالات متحده‌ی آمریکا و چین با استفاده از فن‌آوری بلاکچین تولید ناخالص ملی خود را به ترتیب ۴۰۷ میلیارد دلار و ۴۴۰ میلیارد دلار افزایش دهند. در حالی که بر اساس این گزارش آلمان، هند، ژاپن و انگلیس به دیگر قطب‌های نو‌آوری در فن‌آوری بلاکچین تبدیل خواهند شد.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  3