چیکار کنیم کلاه سرمون نره

تشخیص اصل از تقلبی!

سوءاستفاده‌های اینترنتی به منظور دسترسی به اطلاعات محرمانه بانکی به روش‌های گوناگونی توسط کلاهبرداران انجام می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سوءاستفاده‌های اینترنتی به منظور دسترسی به اطلاعات محرمانه بانکی به روش‌های گوناگونی توسط کلاهبرداران انجام می‌گردد. در یکی از این روش‌ها کلاهبرداران از طرق مختلف نظیر ایجاد وبسایت‌های جعلی مشابه با وبسایت‌های اصلی و معتبر(فیشینگ)، ارسال ایمیل و پیامک به منظور سرقت اطلاعات محرمانه و سوءاستفاده از این اطلاعات اقدام می‌نمایند. به منظور جلوگیری از قرارگرفتن در معرض جعل و سوءاستفاده اینترنتی توصیه می‌گردد نکات ذیل را رعایت نمایید:

۱ـ به منظور استفاده از سامانه بانکداری اینترنتی صرفاً از طریق مراجعه مستقیم به وبسایت بانک ملت به آدرس www.bankmellat.ir اقدام نموده و توصیه می‌شود برای امنیت بیشتر، وبسایت بانک ملت را با تایپ نمودن نشانی اینترنتی (URL) آن در نوار آدرس  (Address bar) مرورگر وب مشاهده نمایید.

۲ـ از ورود به وبسایت‌های متفرقه و بازنمودن لینک‌های مربوطه اجتناب نمایید.

۳ـ از باز کردن ایمیل‌های ناشناس و پاسخ به نامه‌هایی که در آن درخواست اطلاعات شخصی، مشخصات و جزئیات حساب بانکی، کارت بانکی و‌… را می‌نماید، اجتناب کنید.

ملاحظات رایانه، تبلت و گوشی تلفن همراه هوشمند

۱ـ همواره از عدم نصب ابزارهای سرقت کلمه key logger)) سخت افزاری و نرم افزاری بر روی رایانه خود اطمینان حاصل نمایید و به منظور افزایش سطح امنیت همواره از صفحه کلیدهای مجازی تعبیه شده در سامانه‌های بانک استفاده نمایید.

۲ـ از دریافت (Download) و اجرای نرم افزار و فایل‌های ناشناس و متفرقه روی رایانه، تبلت و گوشی تلفن همراه خود اجتناب نمایید.

۳ـ از بروزرسانی مستمر سیستم عامل، مرورگر وب و سایر نرم افزارهای منصوب روی رایانه، تبلت و گوشی تلفن همراه خود اطمینان حاصل نمایید.

۴ـ رایانه، تبلت و گوشی تلفن همراه خود را به ضدویروس معتبر مجهز نموده و آن را به صورت مستمر بروزرسانی نمایید.

۵ـ برای دسترسی به سامانه بانکداری اینترنتی از ابزارهای فیلتر شکن نظیر VPN استفاده ننمایید.

6ـ رایانه، تبلت و گوشی تلفن همراه خود را طوری تنظیم نمایید که در فواصل زمانی کوتاه با استفاده از روش‌های امنیتی(PIN, Pattern, Password و…) قفل گردد.

7ـ پس از اتمام کار در سامانه بانکداری اینترنتی، با استفاده از گزینه خروج، از سامانه مذکور خارج شوید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =