برترین اپلیکیشن های پرداخت کافه بازاری

کافه بازار یا فروشگاه نرم افزارهای اندرویدی از بهمن ماه 93 تاکنون بیش از 130 هزار نرم افزار کاربردی ایرانی را به بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی ارائه داده است. در این میان نرم افزارهای ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی نیز بیشترین میزان نصب را در میان کاربران این بازار داشته اند. از این رو، هدف از مقاله حاضر این است که برترین اپلیکیشن های پرداخت در کافه بازار بررسی شده و خدمات انحصاری هر کدام از آنها مشخص گردد.

 

کافه بازار در یک نگاه
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کافه بازار یک فروشگاه وسیعی از نرم افزارهای مختلف اندرویدی است که نیازهای بسیاری از کاربران را پاسخ می دهد. 
همچنین علاوه بر نرم افزارهای کاربردی، محصولات دیگری مانند عدد (به عنوان یک پلتفرم تبلیغات برای موبایل)، دیوار (به عنوان یک سرویس نیازمندی ‌های آنلاین)، رسید (به عنوان یک سرویس پرداخت پول با موبایل)، کارنامه (به عنوان یک سرویس کارشناسی جامع خودرو در محل) و بلد (به عنوان یک نقشه و مسیریاب) نیز در کافه بازار ارائه شده است. 
جالب است بدانید که بسیاری از نرم افزارها در این بازار در حال تکمیل بوده و در قالب خدمات "برنامه های در حال پیشرفت" قرار دارند.
در صورتی که زمان یا امکانات گوشی برخی از کاربران در زمینه دانلود و نصب برنامه محدودیت خاصی داشته باشد، می توانند از برنامه هایی که بلافاصله قابل اجرا هستند، استفاده کنند که در فضای کافه بازار در قالب "برنامه های آنی" به نمایش گذاشته شده است.

 

برترین اپلیکیشن های پرداخت
از انواع خدمات الکترونیک موجود در کافه بازار می توان به اپلیکیشن های همراه من (اپلیکیشن رسمی همراه اول)، ایرانسل من، آپ (اپلیکیشن پرداخت همراه)، ست، هفت هشتاد (#780*)، تاپ، کیپاد، خرید شارژ eCharGe، هفتادسی، شارژ و اینترنت همراه اول (غیررسمی)، شارژ و اینترنت ایرانسل (غیر رسمی)، رایتل (غیر رسمی)، شارژ اَپ، پیشخوان خدمات و آی شارژ اشاره کرد که تمامی این نرم افزارها به صورت رایگان در کافه بازار ارائه می گردد. 
کاربران می توانند با دانلود و نصب هر کدام از این برنامه های پرداخت الکترونیک به بسیاری از خدمات شامل کارت به کارت، دریافت موجودی، پرداخت قبض، تاریخچه تراکنش ها، خرید شارژ، افتتاح حساب، اعتبار سنجی بانکی، نیکوکاری و غیره دسترسی داشته باشند. 

 

سایر خدمات اپلیکیشن های پرداخت
در کنار خدمات اصلی پرداخت الکترونیکی که در بالا ذکر شد، برخی از اپلیکیشن ها خدمات دیگری مانند خرید سیم کارت، شارژ اپلیکیشن، شارژ ساختمان، خرید کارت هدیه، امتیاز و سرگرمی و استفاده از امکانات باشگاه مشتریان را نیز برای کاربران امکان پذیر ساخته اند. 

اپلیکیشن ها همچنین در زمینه بیمه (مانند بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه درمان تکمیلی و انواع دیگر)، پرداخت عوارض (مانند عوارض آزاد راه، عوارض مسئولیت پزشکان، طرح ترافیک و غیره)، خرید انواع بلیط اتوبوس تا اماکن گردشگری، رزرو انواع هتل ها و خدمات خودرو (مانند امداد خودرو و خدمات پارکینگ) نیز سرویس های ویژه ای برای کاربران فراهم ساخته اند. 

 

بازار سرمایه از نگاه اپلیکیشن های پرداخت
برخی از اپلیکیشن ها مانند آپ، تاپ و ایوا در زمینه بازار سرمایه نیز فعالیت دارند و می توانند خدماتی از جمله خرید سهام دولتی، فروش سهام عدالت و همچنین صندوق سرمایه گذاری را نیز در سیستم خدماتی خود ارائه دهند. 
پرداخت های سازمانی (مانند قوه قضائیه یا سازمان دارایی)، تسهیلات، ثبت نام سجاد، مشاوره پزشکی، نرخ لحظه ای ارز و طلا، قیمت جدید انواع کالا و خدمات، درخواست گواهی سوء پیشینه، اثر انگشت و غیره از سایر خدمات برخی از  اپلیکیشن های پرداخت هستند که سبب می شود تمامی امور کاربر در فضای این اپلیکیشن ها انجام گیرد و نیازی به مراجعه حضوری به ادارات و سازمان ها به خصوص با وجود محدودیت های ویروس کووید-19 نباشد. 

 

جمع بندی
با مطالعه امکانات بازار کافه و اپلیکیشن های پرداخت الکترونیک موجود در آن مشخص شد که این اپلیکیشن ها با ارائه انواع خدمات پرداخت الکترونیکی (بیمه، پرداخت عوارض، مشاوره پزشکی تا خرید و فروش سهام عدالت)، شرایطی را برای کاربران فراهم ساخته اند تا با کمک این اپلیکیشن های اندرویدی بتوانند در کنار محدودیت های ویروس کووید-19، تمامی امورات خود در زمینه پرداخت الکترونیک را به انجام رسانده و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمان یا اداره ای نمی باشد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  2  =