امضاء تفاهم نامه بین استارت آپ ها و بانک های کشور

چند تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری بین بانک ها، صندوق نوآوری و شکوفایی و استارت آپ ها با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در حاشیه نشست هماهنگی شبکه بانکی کشور که با حضور دکتر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد ۳تفاهم‌ نامه به مرحله امضا رسید.

تفاهم نامه ها به شرح زیر است؛

سرمایه‌گذاری ۳۵ درصدی یک بانک برای یک استارت آپ

بانکی با یکی از استارت آپ ها تفاهم نامه ای منعقد کرد که مبنی بر سرمایه‌گذاری و خرید ۳۵ درصد از سهام  آن استارت آپ است.

این تفاهم نامه و قرارداد به ارزش یک میلیارد و ۷۵۳ میلیون تومان منعقد شد.

هدف از انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری توسعه کسب و کار در فناوری حقوقی(Legaltech) و هم‌افزایی تجاری و سرمایه اجتماعی طرفین است.

بیمه اعتباری گروهی

دومین قرارداد برای بیمه کردن ریسک اعتباری بیمه‌گذار بابت تسهیلات بود که بین صندوق نوآوری و شکوفایی و یک شرکت بیمه ای منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه این شرکت سهامی بیمه به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات بیمه ای اعطا می کند.

موضوع بیمه نیز ارائه پوشش بیمه برای جبران خسارت ناشی از عدم بازپرداخت اقساط تسهیلات ارائه شده به شرکت‌های دانش بنیان معرفی شده توسط صندوق نوآوری و شکوفایی است.

امضای تفاهم‌نامه انتشار اوراق و تأسیس صندوق اختصاصی بازارگردانی

سومین قرارداد که در حاشیه نشست هماهنگی شبکه بانکی کشور با شرکت‌های دانش بنیان، منعقد شد مبنی بر همکاری برای انتشار اوراق مشارکت و صکوک، سایر ابزارهای بازار سرمایه و همچنین تأسیس و مدیریت صندوق بازارگردانی اختصاصی برای شرکت­‌های دانش بنیان، فناور و استارت اپی بین یک بانک دیگر  و صندوق نوآوری و شکوفایی بود.

این تفاهمنامه با هدف بهره‌گیری و گسترش ظرفیت شرکت‌­­های دانش بنیان، فناور و استارت اپی برای توسعه همه‌جانبه اقتصاد دانش بنیان و همچنین توسعه ابزارهای مالی برای افزایش ضریب نفوذ اقتصاد دانش بنیان منعقد شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =