رونمایی از سامانه امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی

وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سامانه امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: راه اندازی سامانه امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی علاوه بر اینکه این امکان را فراهم می آورد به طور برخط و به صورت دقیق از نوع و چگونگی ارتباط بخش های مختلف وزارتخانه با مجلس شورای اسلامی آگاهی یابیم، زمینه اطلاع از موضوعات، سؤالات و درخواست های نمایندگان محترم، و میزان پاسخگویی دستگاه را نیز مهیا نموده تا تصمیمات مقتضی از طریق تهیه گزارشهای لازم، برای تقویت روابط فی مابین اتخاذ گردد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این مراسم که با حضور دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی ، دکتر حسینعلی امیری معاون امور مجلس ریاست جمهوری و اعضای شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت اقتصاد برگزار شد از سامانه الکترونیکی امور مجلس وزارت اقتصاد رونمایی شد .
بر اساس این گزارش وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی سامانه یاد شده گفت : همواره تلاش ما این بوده است که فعالیت های وزارت اقتصاد در قالب سیستم های شفاف و قابل نظارت انجام شود.

دژپسند افزود: اقتضاء می کند، ارتباط و تعامل وزارت اقتصاد با مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه ای که دامنه نظارتی آن بسیار گسترده است، در قالبی معین و قابل گزارش گیری انجام شود.

وی در ادامه گفت : راه اندازی سامانه امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی علاوه بر اینکه این امکان را فراهم می آورد به طور برخط و به صورت دقیق از نوع و چگونگی ارتباط بخش های مختلف وزارتخانه با مجلس شورای اسلامی آگاهی یابیم، زمینه اطلاع از موضوعات، سؤالات و درخواست های نمایندگان محترم، و میزان پاسخگویی دستگاه را نیز مهیا نموده تا تصمیمات مقتضی از طریق تهیه گزارشهای لازم، برای تقویت روابط فی مابین اتخاذ گردد.

دژپسند افزود: با مستند سازی این گزارش ها از طریق سامانه امور مجلس، موضوعات به طور کارا و اثربخش قابل پیگیری و گزارشگری خواهند بود.

وزیر اقتصا تأکید کرد: هدف از راه اندازی این سامانه، ارایه خدمات هر چه بیشتر و بهتر به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و  مردم عزیز کشورمان است.

این گزارش در خصوص سامانه امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی می افزاید: در بخش بانک های اطلاعاتی این سامانه ، برای برنامه های هفتگی صحن علنی مجلس، اطلاعات نمایندگان، کمیسیون ها ، فراکسیون ها و دستگاهها و سازمان های مرتبط با معاونت امور مجلس وزارت اقتصاد، بانک اطلاعاتی در نظر گرفته شده تا امکان دسترسی به این اطلاعات به تناسب برای مخاطبین فراهم‌ شود .

همچنین بخش گزارش سازها و داشبورد های مدیریتی از دیگر بخش های سامانه الکترونیکی امور مجلس است که در دو قالب گزارشات تفصیلی و داشبوردهای مدیریتی طراحی شده است و گزارشات تفصیلی می تواند همزمان مورد استفاده مدیران و یا کارشناسان قرار گیرد و به آنها امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات در حوزه های مختلف کاری مجلس را می دهد.

همچنین بر اساس این گزارش داشبوردهای مدیریتی نیز در سطح بالاتر به مدیران ارشد وزارت امور اقتصادی و دارایی امکان برنامه ریزی و مدیریت بهنگام امور مربوط به مجلس را فراهم می کند .

بخش سوم سامانه الکترونیکی امور مجلس وزارت اقتصاد که امروز رو نمایی شد، مربوط به فرآیندهای تخصصی است که قرار است در این بخش ضمن استاندارد سازی و وحدت رویه برای انجام امور ، قابلیت ثبت و گردش کار، ارجاع و یادآوری اقدامات را ایجاد کند.

از ویژگی‌های سامانه امور مجلس می توان به تشکیل یک پایگاه اطلاعاتی و نیز دانشی برای نمایندگان کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس و تعاملات کاری آنها با مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت یکپارچه و در سطوح مختلف اشاره کرد. امکان ارائه گردش کار و ارجاع فرآیندهای مختلف در سطوح ستاد وزارت و زیرمجموعه‌ها پوشش کلیه فرایندهای کاری مرتبط با امور مجلس از جمله طرح ها و لوایح اصل ۹۰ تحقیق و تفحص سوال و تذکر و مکاتبات هیئت رئیسه و نمایندگان از دیگر ویژگی های این سامانه است همچنین مدیریت جلسات دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارتخانه و جلسات سهم علنی کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های ها و ارائه گزارش ساز و داشبورد مدیریتی از تمامی فرآیندهای امور مجلس در سطح ستاد و سازمانهای تابعه و استانها از ویژگی‌های دیگر این سامانه است که در مراسم امروز از آن رونمایی شد.

 

شادا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2