پیش بینی رشد ۲۳۵درصدی بازار پرداخت موبایلی تا سال۲۰۲۵

استفاده از فناوری ابری برای توسعه امنیت پرداخت ها در زمان واقعی

اقتصاد پرداخت به طور مداوم در حال رشد است و دیجیتالی می شود. بازار جهانی پرداخت موبایل در سال 2019 بیش از 3.7 هزار میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود و پیش بینی می شود تا سال 2025 با افزایش بیش از 235 درصدی تا 12.4 تریلیون دلار رشد کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عوامل مختلفی این روند توسعه را ایجاد کرده اند، از جمله جهش فزاینده از سوی پول نقد و چک به سوی پرداخت دیجیتال و همچنین افزایش سیستم های پرداخت آنلاین مانند پی پل، کیف پول های دیجیتال مانند اپل پی و برنامه های پرداخت همتا به همتا مانند ونمو.

بانک ها و سایر کسب و کارها به خوبی از مزایای پرداخت در زمان واقعی نیز آگاه هستند ـ یک نظرسنجی از بیش از 500 مدیر شرکت نشان داد که 71.9 درصد علاقه زیادی به قابلیت این پرداخت ها دارند ـ اما آنها هم نسبت به چالش های پیش روی همراه با اجرای آنها آگاه هستند. پرداخت ها مملو از مسائل پیچیده هستند، از جمله زمان کاهش تراکنش ها و خطر همیشگی کلاهبرداری. این مسائل نه تنها منجر به ناامیدی فعالان این عرصه می شود، بلکه دلسردی مشتریان را نیز به همراه دارد و به دلیل فرآیندهای سنگین پرداخت امکان دارد کسب و کار اینگونه پرداخت ها متزلزل شود.

به همین جهت، بسیاری از بانک ها و کسب و کارها برای غلبه بر این موانع به راه حل های پرداخت مبتنی بر ابر روی آورده اند. برای مثال، Deep Dive موانع موجود در پرداخت های زمان واقعی را بررسی می کند و اینکه چگونه شرکت ها می توانند با استفاده از پرداخت های ابری این موانع را پشت سر بگذارند.

چالش های پیش روی پرداخت های فوری

پرداخت های به ویژه فرامرزی گاهی بسیار کند پیش می روند. این امر به دلیل سیستمی به نام بانکداری مکاتبه ای است که نیاز به ارتباط مستقیم بین یک بانک در کشور ارسال کننده و بانک دیگر در کشور پذیرنده دارد. این پیوندها معمولاً به صورت دو طرفه ایجاد می شوند، بدین معنی كه پول باید از طریق زنجیره ای از یك بانك به بانک دیگر منتقل شود تا زمانی كه از مرز بین المللی عبور كند و به مقصد نهایی برسد. یک پرداخت معمولی پیش از اتمام مراحل از چهار بانک مختلف عبور می کند و هر بانک بررسی های نظارتی و انطباقی خود را انجام می دهند و برای مسائل خود میزانی از پرداخت را کسر می کنند.

این بررسی ها برای مقابله با تهدید یپش روی پرداخت ها، یعنی عدم امنیت، ضرورت دارد. کلاهبرداران نه تنها به دنبال رهگیری یا هدایت مجدد پرداخت ها هستند، بلکه به دنبال دزدیدن اطلاعات خصوصی فرستنده یا گیرنده از طریق پرداخت نیز می باشند. این مشکل هم در پرداخت های بین المللی و هم در پرداخت های بومی رواج دارد.

نظرسنجی اخیر از ACI Worldwide و YouGov نشان داده است که برای مثال 62 درصد از مصرف کنندگان نگران امنیت پرداخت های خود در پمپ بنزین ها و فروشگاه های محلی هستند. سیستم های پرداخت دیجیتال بومی که بین تلفن های هوشمند تراکنش را انجام می دهد نیز با مشکلات امنیتی روبرو است که نمونه آن شکایت سال گذشته مبنی بر این بود که سیستم iOS اپل ناخواسته اطلاعات کامل کارت غریبه ها را ذخیره می کرد و به طور بالقوه این اطلاعات را در معرض سوء استفاده گران قرار می داد.

بنابراین بسیاری از بانک ها و ارائه دهندگان پرداخت برای کاهش این نقایص به گزینه های پرداخت مبتنی بر ابر روی آورده اند. برخی از دولت ها، از جمله آمریکا، نیز در حال استفاده از این سیستم های پرداخت هستند.

چگونه فناوری ابری به توسعه پرداخت ها کمک می کند؟

پرداخت های مبتنی بر ابر دارای مزایای زیادی نسبت به همتایان سنتی خود هستند. نکته نخست، سرعت بهبود یافته است که نمونه آن با استفاده از فناوری ابری شبکه جهانی پرداخت سوئیفت اثبات شده است. این شبکه به عنوان جایگزینی برای مدل های بانکی مکاتبه ای، با مشارکت BNY Mellon و Microsoft برای سرعت بخشیدن به پرداخت 11000 موسسه مالی در بیش از 200 کشور جهان، به سرعت محبوبیت بیشتری پیدا می کند. این مشارکت نیاز به حضور موسسات مالی در شبکه سوئیفت برای ارائه فناوری های پرداخت در محل را از میان بر می دارد. همانطور که مدیر ارشد اطلاعات سوئیفت، کریگ یانگ، خاطرنشان کرد، این فرایند سرعت و ثبات تراکنش های انجام شده در شبکه را بهبود می بخشد.

یانگ گفت: "رایانش ابری عامل مهمی در آینده سریع تر و بدون اصطکاک، و کاتالیزوری قدرتمند برای خدمات جدید نوآورانه است."

زیرساخت های ابر معمولاً بسیار ایمن تر از نمونه های دیگر آن هستند. مطالعات نشان داده است که احتمال هک شدن سیستم های داخلی بسیار بیشتر از سیستم های خارجی است. مطالعه گارتنر نشان داد که زیرساخت های ابری 60 درصد کمتر از مراکز داده سنتی هک می شوند. ارائه دهندگان زیرساخت دارای کنترل های امنیتی داخلی، از جمله نظارت پیشرفته، هستند.

به همین دلیل و دلایلی دیگر، بانک ها به طور فزاینده زیرساخت های پرداخت خود را به ارائه دهندگان ابری طرف سوم، از جمله چهار بانک بزرگ در آمریکا، برونسپاری می کنند. این تغییر مسیر به سمت فناوری ابری فراتر از پرداخت های ساده است: برای مثال، بانک آمریکا (Bank of America) قصد دارد 80 درصد از بار کاری فناوری خود را در چند سال آینده به پرداخت های مبتنی بر ابر انتقال دهد. این نوع پرداخت ها دیگر به یک استاندارد تبدیل شده است. علاوه بر این، 54 درصد از سازمان ها گزارش دادند که احتمالاً پلتفرم پرداخت خود را در سال های آینده تغییر دهند و به سوی ابری شدن پیش روند.

با وجود مزایایی که ذکر شد، هنوز اقلیت قابل توجهی از بانک ها و کسب و کارها هستند که در حال حاضر از پرداخت های ابری استفاده نمی کنند و یا برنامه ای برای انجام این کار ندارند. این سازمان ها اگر مسیر خود را تغییر ندهند در معرض آسیب قرار خواهند گرفت.

منبع: Pymnts.com
مترجم: فرزانه اسکندریان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  8