محدودیت های جدید آمریکا علیه بزرگترین تراشه ساز چینی

ایالات متحده آمریکا محدودیت های جدیدی بر صادرات به SMIC، بزرگترین تراشه ساز چینی وضع کرده است. دولت آمریکا ادعا می کند ریسک آن وجود دارد که تجهیزاتی که برای این شرکت تامین می شود برای مقاصد نظامی به کار رود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا محدودیت های جدیدی علیه بزرگترین تراشه ساز چینی وضع کرده و ادعا می کند این شرکت با ارتش همکاری می کند.

طبق نامه وزارت بازرگانی آمریکا، تامین کنندگان برخی تجهیزات SMIC  اکنون باید هرکدام به طور جداگانه مجوز صادرات دریافت کنند.

این اقدام نشان دهنده تغییر سیاست آمریکا نسبت به اوایل سال جاری میلادی است.به گفته سه منبع آگاه از امر، در اوایل سال جاری وزارت بازرگانی به متقاضیان مجوز «کاربر نهایی نظامی» برای فروش تجهیزات به SMIC اعلام کرده بود نیازی به چنین اجازه نامه ای نیست.

تراشه ساز چینی اعلام کرده هیچ هشدار رسمی درباره اعمال محدودیت ها دریافت نکرده و علاوه بر آن هیچ ارتباطی با ارتش چین ندارد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: SMIC تاکید می کند که نیمه رسانا تولید می کند و فقط برای مصارف تجاری و مدنی سرویس فراهم می کند. این شرکت هیچ رابطه ای با ارتش چین ندارد و برای هیچ کاربر نظامی محصول تولید نمی کند.

 SMIC جدیدترین شرکت برتر چین در حوزه فناوری است که با محدودیت های تجاری از سوی آمریکا روبرو می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1