ریزش قیمت در بازار ارزهای دیجیتال

کرونا بازار رمزارزها را هم کساد کرد

تشدید نگرانی ها درمورد افزایش قربانیان کرونا به افت بازار دامن زده و قیمت بیت کوین را در کانال ۱۰ هزار دلار کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  تشدید نگرانی ها درمورد افزایش قربانیان کرونا به افت بازار دامن زده و قیمت بیت کوین را در کانال ۱۰ هزار دلار کاهش داد. بیت کوین در روز دوشنبه با قیمت ۱۰ هزار و ۶۵۰ دلار معامله شد که نسبت به روز گذشته ۲٫۹ درصد افت را نشان می داد. بیت کوین پیشتر در کانال ۱۱ هزار دلار معامله می شد. تضعیف بازارها در اروپا و ایالات متحده آمریکا و تقویت دلار زمینه ساز ریزش در بازار بیت کوین شده است.

شاخص های اصلی اروپا از جمله DAX آلمان، CAC فرانسه و FTSE انگلستان بیش از ۳ رصد کاهش یافتند. معاملات آتی وال استریت هم ۳ درصد کاهش یافته اما دلار ۰٫۵ درصد رشد کرده است. یک دلیل عمده کاهش ارزش سهام در بازارهای اروپایی نگرانی از همه گیری بیشتر کروناست و اینکه سهامداران به فروش سهام برای جبران خسارات خود تمایل پیدا کردند.

ممکن است موج های بعدی کرونا در اتحادیه اروپا و انگلستان به زیان اقتصادی این کشورها دامن بزند. بعضی از کارشناسان می گویند ممکن است تعداد موارد تازه  مبتلا شده به کرونا به بیش از ۵۰ هزار نفر در روز تا پیش از نیمه اکتبر برسد.  ممکن است انگلستان دوباره مقررات قرنطینه را اعمال کند و سایر کشورهای اروپایی از جمله دانمارک و یونان هم اکنون بعضی محدودیت ها را دوباره اعمال کرده اند.

هرچند پیشتر، پیش بینی ها از احتمال افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ می گفت اما با توجه به احتمال تشدید  خسارات اقتصادی ناشی از کرونا، سال ۲۰۲۰ سال خوبی برای بیت کوین نخواهد بود.

وضعیت رمزارزهای دیگر

غیر از بیت کوین، بازار دیگر ارزهای دیجیتال هم شاهد افت قیمت بود.  اتریوم با ۶.۷۵ درصد کاهش به ۳۴۱.۵۳ دلار، بیت کوین کش با ۴.۱۶ درصد ریزش به ۲۱۳.۴۳ دلار، لایت کوین با ۶.۴۷ درصد کاهش به ۴۳.۳۲ دلار،  مونرو با ۳.۳ درصد عقب نشینی به ۸۷.۷۴ دلار، دش با ۵.۴۱ درصد ریزش به ۶۶.۰۲ دلار، زدکش با ۴.۰۶ درصد کاهش به ۵۳.۱۸ دلار و میکر با ۳.۳۶ درصد افت به ۴۴۶.۸۹ دلار رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  24