نقش صنعت بیمه در اقتصاد کشور همچنان گمنام مانده است

دکتر دژپسند:

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه صنعت بیمه در رشد سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی بسیار مؤثر است گفت: با این وجود، نقش این صنعت در اقتصاد کشور همچنان گمنام مانده است و این در حالی است که اگر به صنعت بیمه توجه شود بسیاری از مشکلات در اقتصاد مرتفع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وزیر امور اقتصادی  و دارایی در نشست بررسی آخرین وضعیت صنعت بیمه کشور که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت بیمه کشور برگزار شد، با اشاره به رقم 3.6 درصدی شاخص ضریب نفوذ بیمه در کشور اظهار داشت: ضریب نفوذ بیمه طی سال های گذشته افزایش خوبی داشته اما همچنان باید تلاش شود تا فاصله با هدف مطلوب کاهش یابد.

دکتر دژپسند در این نشست با بیان اینکه صنعت بیمه در رشد سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی بسیار مؤثر است افزود: با این وجود، نقش این صنعت در اقتصاد کشور همچنان گمنام مانده است و این در حالی است که اگر به صنعت بیمه توجه شود بسیاری از مشکلات در اقتصاد مرتفع خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بررسی شرایط اقتصادی و روند توسعه در ایران به گونه ای است که همواره نیاز به حمایت دولت و مجلس از صنعت بیمه وجود دارد و باید همه ما به این صنعت تاثیر گذار کمک کنیم و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز میخواهم با تصویب قوانین مؤثر و نظارت های بعدی  آن به صنعت بیمه دست یاری دهند تا این صنعت جایگاه واقعی خود را در اقتصاد کشور بدست آورد.

وی در ادامه افزود: از جمله اقدام خوب صنعت بیمه که اخیرا انجام شده است، طراحی «بیمه نامه تعطیلی کسب و کار به دلیل اپیدمی و پاندمی» برای حمایت از کسب و کارها در شرایط کرونا است. علاوه بر این، لایحه تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی، نیز از ظرفیت های مهمی است که با همکاری خوب مجلس محترم مراحل نهایی خود را برای عملیاتی شدن طی می کند و کمک موثری به مدیریت حوادث طبیعی و اقتصاد کشور خواهد کرد.

وی با اشاره به نظرات و سؤالات اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در زمینه های مختلفی از جمله وضعیت بیمه جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا، بیمه شخص ثالث و مواردی از این دست بود، خواستار برگزاری جلسات بیشتری با  اعضای این کمیسیون برای داشتن خروجی مشخص از این مباحث شد.

 

 

شادا

بانک رفاه

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  2