کاهش ۷.۹ درصدی فروش آفلاین / پرداخت های Chip&PIN توسعه پیدا می کند

تاثیر مثبت پاندمی کرونا بر صنعت پرداخت اتحادیه اروپا

بسیاری از کسب و کارها تصمیم گرفتند پول نقد قبول نکرده و پرداخت های بدون تماس و چیپ اند پین (Chip-and-PIN) را جایگزین روش‌های سنتی کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت تحقیقاتی «فارستر» اعلام کرد که خدمات و طرح‌های پرداخت در اتحادیه اروپا تحولات مثبتی را اخیرا تجربه کرده است که در این میان ویروس کرونا همچون کاتالیزوری برای "تغییرات لرزه‌ای" عمل می کند.

زمانی که دستور به خانه ماندن اعلام و تعطیلات به طور رسمی در اتحادیه اروپا اجرا شد، مغازه‌ها و مراکز خرید بسته شدند و بسیاری از شهروندان برای خرید مایحتاج خود به خدمات آنلاین روی آوردند.

بسیاری از کسب و کارها تصمیم گرفتند پول نقد قبول نکرده و پرداخت های بدون تماس و چیپ اند پین (Chip-and-PIN) را جایگزین روش‌های سنتی کنند.

ماه ها از آغاز بحران کوویدـ19 گذشته و صنعت خرده فروشی ــ به همراه بسیاری از صنایع، از جمله توریسم و رویدادها ــ همچنان رنج می برند. مغازه ها، مراکز خرید، و هتل ها هر لحظه در معرض تعطیلی هستند و برخی شرکت ها فعالیت خود را کاملا آنلاین کرده اند.

به هر حال، اینگونه به نظر می رسد که شرایط به این زودی ها عادی نخواهد شد و ویروس کرونا تغییرات شگرفی را نه تنها در نحوه خرید، بلکه در نحوه پرداخت هم ایجاد کند.

تحقیقات جدید درباره تغییر روند پرداخت اتحادیه اروپا، که اخیراً توسط موسسه «فارستر» منتشر شده است، نشان می دهد که تعطیلی های زیاد، ترس مصرف کنندگان و تغییر الگوی هزینه ها، ناشی از همه گیری کوویدـ19 بر روی پرداخت ها تأثیر گذاشته، آن هم نه برای چند سال، برای همیشه.

استفاده از اسکناس ها تا حد زیادی کاهش داشته و حتی پرداخت با ویزا کارت در بریتانیا تا 50 درصد کاهش نشان می دهد زیرا افراد دیگر از دستگاه های خودپرداز استفاده نمی کردند. بررسی انجام شده توسط موسسه «فارستر» نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از شهروندان اتحادیه اروپا قصد دارند پس از پایان تعطیلات اجباری، "کمتر" از پول نقد استفاده کنند، و همچنان که اروپایی ها در حال بررسی ایجاد تعادل در "ریسک و آسایش" هستند ، انتظار می رود فروش آفلاین جهانی 7.9 درصد در طول سال 2020 کاهش یابد و اولویت با خرید آنلاین باشد.

این گزارش تخمین می زند که درآمد حاصل از فروش آفلاین حداقل تا سال 2024 به سطح سال 2019 بازنگردد.

علاوه بر این، خرید اقلام بزرگ به تأخیر افتاده است. برای مثال ، به دلیل عدم اطمینان اقتصادی، یک سوم بزرگسالان در انگلیس، فرانسه و ایتالیا تصمیم به خرید ماشین یا رفتن به تعطیلات را دیگر ندارند.

«فارستر» پیش بینی کرده است که 3.6 درصد از صنعت خرده فروشی در کل انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا در سال جاری، 103 میلیارد یورو (121 میلیارد دلار) ضرر کند.

این تغییرات خرده فروشان و شرکت های مالی را به شکلی یکسان مجبور کرده است تا خود را با انتخاب پرداختی مصرف کنندگان مطابقت دهند، یا آینده خود را با ریسک بزرگی روبرو کنند. در حالی که سازمان های بزرگ تر مانند بانک ها و ارائه دهندگان دیجیتالی ــ از جمله پی پل و اسکوئر ــ ممکن است از کاهش وابستگی به پول فیزیکی سود ببرند؛ فین تک ها نیز می توانند بر ترندهای جدید سرمایه گذاری کنند.

منبع: ZDNet
مترجم: فرزانه اسکندریان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  ⁄  41  =