بانکداری باز یک سفر ده ساله است

سال 2020؛ سال تحول دیجیتالی

بانکداری باز به طور ویژه در حال تحول تجربه بانکداری است.در شرایط فعلی ، دسترسی به خدمات مالی دیجیتال و توانایی مشاهده و مدیریت امور مالی خود به صورت آنلاین بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد؛ چه برای افراد و چه برای کسب‌وکارها. بانکداری باز در را برای توانایی انجام هر دو باز می کند. با نگاه رو به جلو، بانکداری باز یک سفر ده ساله خواهد بود و تحول دیجیتال همچنان در اوج این امر قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در سال های اخیر، صنعت خدمات مالی از آنالوگ به دیجیتال حرکت کرده و بانکداری باز نیز به طور فزاینده‌ای از حالت بسته به باز در حال تحول است.

صنعت خدمات مالی حتی قبل از همه‌گیری کوویدـ19، با سرعت بالایی در حال پیشرفت بود، که خود ناشی از تغییر تقاضای مصرف‌کننده، افزایش رقابت از سوی بانک‌های بزرگ و تازه‌کارها و پیشرفت‌های چشمگیر در فناوری بود.

همه‌گیری جهانی این تکامل را تسریع کرده است وبا تحول جنبه‌های قابل توجهی از اقتصاد به صورت آنلاین و افزایش تمایل مشتریان برای دیجیتالی شدن، تغییرات اساسی در رفتار مشتری را به ارمغان آورده است.

بانکداری باز به طور ویژه در حال تحول تجربه بانکداری است. با توجه به اینکه بانکداری باز به درستی اجرا شده است، پس این قدرت را دارد تا دسترسی به خدمات مالی را برای افراد بیشتری افزایش دهد، انتخاب مشتری را افزایش دهد، مشتریان بالقوه را برای کسب‌وکارها افزایش دهد، و این در حالی است که بهره وری را توسعه داده و هزینه‌های عملیاتی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

تحقیقات بانکداری باز سال 2020 مجله FinTech نشان داده است که در طول سال تغییر دلگرم‌کننده‌ای در نگرش موسسات مالی در سراسر اروپا ایجاد شده است، و علاوه بر این، 61 درصد این تغییرات نسبت به گذشته بهتر و مثبت‌تر بوده است.

مجله FinTech با توجه به جهش به سمت کانال‌های دیجیتالی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، سه نکته را در جهت رسیدن به هدف پیشی گرفتن از رقابت و ارتقای تجربه مشتری ارائه داده است:

1. یک استراتژی بانکداری باز قوی ایجاد کنید

2. در فرصت های تجاری سرمایه گذاری کنید

3. مشارکت های فین‌تکی را در اولویت قرار دهید

در شرایط فعلی ، دسترسی به خدمات مالی دیجیتال و توانایی مشاهده و مدیریت امور مالی خود به صورت آنلاین بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد ـ چه برای افراد و چه برای کسب‌وکارها.

بانکداری باز در را برای توانایی انجام هر دو باز می کند. با نگاه رو به جلو، ما معتقدیم که بانکداری باز یک سفر ده ساله خواهد بود و تحول دیجیتال همچنان در اوج این امر قرار دارد. موسسات مالی که از تغییر آنالوگ به ریسک دیجیتالی استقبال نمی‌کنند، عقب خواهند ماند.

همانطور که واقعیت‌های اجتماعی و اقتصادی جدید سال 2020 و بعد از آن را مرور کنیم، می‌بینیم موسسات مالی باید در اولویت‌بندی خود در زمینه توسعه موارد کاربردی و ابتکاری استفاده از بانکداری باز برای مشتریان ادامه دهند ـ و بنابراین، خدمات مالی در دسترس و فراگیر به طور یکپارچه از طریق کانال‌های دیجیتالی را در دسترس قرار دهند.

منبع: FinTech Magazine
مترجم: فرزانه اسکندریان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  −    =  75