تاسیس نخستین بانک صرافی رمزارز «کراکن» در آمریکا

صرافی رمزارز «کراکن» موافقت‌ها را جهت تاسیس بانک جدید در آمریکا جلب کرد تا صنعت مالی سنتی و بازار رمزارزها را به هم نزدیک‌تر کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هفته گذشته، این صرافی ارز رمزنگاری شده در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ایالت وایومینگ آمریکا برنامه‌ای برای تشکیل نخستین موسسه سپرده گذاری برای اهداف ویژه (SPDI) را تأیید کرده است، بانکی که "بطور عمده" به همان شیوه یک بانک استاندارد تنظیم می‌شود.

موسسه سپرده گذاری برای اهداف ویژه که احتمالاً Kraken Financial نامیده خواهد شد، در چینیه، وایومینگ قرار دارد. کراکن اعلام کرده است که این بانک تحت قوانین ایالتی و فدرال اداره می شود و "نخستین بانک تحت نظارت آمریکا است که خدمات سپرده‌گذاری، حضانت و امانت‌داری همه جانبه را برای دارایی‌های دیجیتال فراهم می‌کند."

کراکن قبلاً به خدمات مالی و محصولات طرف سوم برای تسهیل انتقال وجه متکی بوده است، اما اکنون که منشور بانکی موسسه سپرده گذاری برای اهداف ویژه ایجاد شده است، این شرکت قادر به ایجاد راه‌حل‌هایی است تا پلی بین خدمات مبتنی بر رمزنگاری و بانکداری سنتی داخلی ایجاد کند.

منشور موسسه سپرده گذاری برای اهداف ویژه وایومینگ چارچوبی است که با توجه به رمزارزها و سایر دارایی‌های مجاز طراحی شده است. یک بانک سنتی سپرده‌های مشتری را نگهداری و محافظت می‌کند؛ در حالی که بانک حضانت ممکن است با دارایی و تجارت در بازار نیز سر و کار داشته باشد.

در این میان، یک بانک موسسه سپرده گذاری برای اهداف ویژه به عنوان یک بانک حضانت عمل می‌کند، اما برای دارایی‌های دیجیتالی.

بخش امور بانکی وایومینگ اعلام کرد: "احتمالاً بسیاری از موسسات سپرده گذاری برای اهداف ویژه تمرکز زیادی بر دارایی‌های دیجیتال مانند ارزهای مجازی، اوراق بهادار دیجیتال و توکن‌های سودمند دارند. البته موسسه سپرده‌گذاری برای اهداف ویژه ممکن است روی دارایی‌های سنتی نیز تمرکز کند."

هر ساله بر محبوبیت و دامنه رمزارزها افزوده می‌شود، اما از آنجا که به طور کلی توسط دارایی‌های فیزیکی پشتیبانی نمی‌شود ـ مانند ارز طلا یا فیات ـ و مستعد ورود به نوسانات بازار هستند، صنعت مالی سنتی به کندی از توانایی بالقوه رمزارزها بهره جسته است.

بنا بر اعلام این شرکت، موسسه کراکن از پرداخت قبوض و دریافت حقوق با رمزارزها تا درج دارایی‌های دیجیتال در اوراق بهادار سرمایه‌گذاری و تجارت به مشتریان خود در آمریکا این امکان را می‌دهد تا به طور یکپارچه بین دارایی‌های دیجیتال و ارزهای ملی کار کنند.

منبع: ZDNet
مترجم: فرزانه اسکندریان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −  63  =