چراغ سبز ترامپ به ادامه فعالیت تیک‌تاک در آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به ادامه فعالیت ‘تیک‌تاک ‘ در آمریکا چراغ سبز نشان داده و می‌گوید توافق بین این شبکه اجتماعی و دو شرکت آمریکایی مورد حمایت اوست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آقای ترامپ به خبرنگاران گفته او با همکاری تیک تاک و دو شرکت آمریکایی اوراکل-فعال در زمینه تولید کامپیوتر- و فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای "وا‌لمارت" موافقت کرده است.

او پیشتر فعالیت این شرکت چینی را به "نگرانی‌های امنیتی" در کشورش را منع کرده بود؛ مقامهای امنیتی در آمریکا نگرانند که داده‌‌های جمع آوری شده توسط این اپلیکیشن چینی به دست حزب حاکم در پکن برسد.

تیک تاک یک شبکه اجتماعی است که به کاربران امکان انتشار تصاویر ویدیویی می‌دهد؛ مالکیت اپلیکیشن تیک‌تاک در اختیار شرکت چینی "بایت‌دنس" است که این اتهامات را رد می‌کند.

چراغ سبز دونالد ترامپ برای از سرگیری فعالیت تیک‌تاک در آمریکا در حالیست که ممنوعیت دیگر اپلیکیشن چینی-وی‌چت- در آمریکا به قوت خود باقی است.

دیروز دونالد ترامپ گفت که توافق تیک‌تاک با شرکت‌های آمریکایی، امنیت داده‌های شخصی حدود ۱۰۰ میلیون شهروند آمریکایی را "تضمین می‌کند".

او گفته: "امنیت ۱۰۰ درصد است."

مالک تیک‌تاک- شرکت چینی بایت دنس از این تصمیم آقای ترامپ استقبال کرده؛ که البته برای نهایی شدن باید مورد تائید دولت چین هم قرار گیرد.

تیک‌تاک گفته است قرارداد جدید متضمن ملاحظات امنیتی آمریکاست؛ شرکت مالک این اپلیکیشن هم می‌گوید در حال کار بر روی توافقی است که در تطابق با قوانین چین و آمریکا باشد.

اتفاقات اخیر در حالیست که به دستور دولت آمریکا قرار بود از امروز (یکشنبه ۲۰ سپتامبر) دریافت این اپلیکیشن از طریق بازار محصولات اپل (اپ استور) ممنوع شود که در سایه اتفاقات اخیر حالا این ممنوعیت تا ۲۷ سپتامبر به تعویق افتاده است.

اختلاف بر سر ادامه فعالیت تیک تاک در آمریکا در حالی در جریان بوده که تنش‌ها میان چین و آمریکا در زمینه‌های مختلفی نظیر اختلافات تجاری، اعتراضات هنگ‌کنگ و مدیریت شیوع کووید-۱۹ در چین بالا گرفته است.

با نهایی شدن توافق جدید، شرکت جدیدی بنام "تیک‌تاک جهانی" تاسیس خواهد شد که مقر آن در آمریکا-احتمالا در تگزاس- خواهد بود.

دو شرکت اوراکل و وال‌مارت آمریکا سهامدار این شرکت خواهند شد؛ قرار است داده‌های تیک‌تاک را شرکت اوراکل ذخیره کند.

این دو شرکت آمریکایی در مجموع ۲۰ درصد سهام شرکت جدید را تصاحب خواهند کرد که سهم اوارکل ۱۲/۵ درصد و سهم وال‌مارت ۷/۵ درصد خواهد بود.

این دو شرکت آمریکایی گفته‌اند "تیک‌تاک جهانی" حدود ۲۵۰۰۰ شغل جدید ایجاد خواهد کرد که حدود ۵ میلیارد دلار به درآمدهای مالیاتی آمریکا خواهد افزود.

تیک‌تاک اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی است که رشد سریعی در جذب کاربر داشته است، هرچند این شرکت آمار کاربران خود را آشکار نمی‌کند اما به نظر می‌رسد که باید بیش از یک میلیارد بار در فروشگاه‌های اینترنتی اپلیکیشن‌ها دانلود شده باشد.

این اپلیکیشن به کاربران امکان ارسال فیلم‌های ۱۵ ثانیه‌ای می‌دهد. این اپلیکیشن شهرت خود را مدیون کلیپ‌های نوجوانانی است که در این فیلم‌ها با ترانه‌های مشهور و محبوب لب می‌زنند و می‌رقصند.

تیک‌تاک نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در آمریکا دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  +    =  51