راه‌اندازی اپلیکیشن بانکداری دیجیتال توسط بانک سرمایه‌گذاری «کردیت سوییس»

اختصاصی بانکداری الکترونیک؛

بانک سرمایه‌گذاری «کردیت سوییس» در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی اپلیکیشن بانکداری دیجیتال است که تراکنش‌های خارجی و ابزارهای مدیریت سرمایه را ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کردیت سوییس، دومین بانک بزرگ سوییسی، اپلیکیشن بانکی CSX را راه‌اندازی خواهد کرد که بدون هیچگونه هزینه‌ای، بانکداری آنلاین و کارت نقدی آنلاین رایگان را ارائه می‌دهد و به مشتریان این امکان را می‌دهد وام مسکن دریافت کرده، سرمایه‌گذاری کرده و سرمایه خود را مدیریت کرده و بر حقوق بازنشستگی خود برنامه‌ریزی کنند.

البته پیشتر توماس گوتشتاین، مدیر عامل این بانک سرمایه‌گذاری، در گزارش سالانه سال 2019 خود اظهار کرده بود که یکی از فرصت‌های مهم در سال‌های آینده دیجیتالی شدن بانکداری است.

وی در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد:

"دیجیتالیزه شدن یکی از فرصت‌های اصلی پیش رو است، اما در عین حال چالشی است که نه تنها پیش روی ما، بلکه در برابر همه ارائه‌دهندگان خدمات مالی قرار دارد."

بر اساس گزارش رویترز، «کردیت سوییس» در حال هدف‌گیری رقبای دیجیتالی خود از جمله N26، بانک دیجیتالی مستقر در برلین آلمان، و Revolut Ltd.، فین‌تک مستقر در لندن است که به عنوان سریع‌ترین بانک در حال توسعه دیجیتال جهان توصیف شده است.

در این میان، این نئوبانک‌های میلیارد دلاری که منحصراً بصورت آنلاین فعالیت می‌کنند، میلیون‌ها مشتری را با گزینه های ارزان قیمت نسبت به بانکداری سنتی جذب کرده‌اند. قیمت پایین آنها برای خرید ارز خارجی، معاملات سهام و نقل و انتقال پول به ویژه مشتریان جوان را به خود جلب می‌کند.

در همین حین، به عنوان بخشی از اقدامات مربوط به ورود به بانکداری دیجیتالی، «کردیت سوییس» اعلام کرده که 25 درصد از شعبات خود را در اقدامات مربوط به کاهش هزینه‌ها  تعطیل می‌کند و همزمان نیز تلاش می‌کند مشتریان جوان‌تری را وارد شبکه خود کند.

انتظار می‌رود برنامه CSX در ماه اکتبر آغاز به کار کند و این بانک اعلام کرد، یک سرویس کاملاً دیجیتالی مدیریت سرمایه نیز در اواسط ماه نوامبر ارائه خواهد شد.

در حالی که برداشت وجه نقد در دستگاه‌های خودپرداز در اپلیکیشن امکان‌پذیر نخواهد بود، مشتریان می‌توانند هزینه‌ها را با کارت نقدی مسترکارت با قیمت 3.95 فرانک سوئیس (4.34 دلار) در ماه کاهش دهند.

«کردیت سوییس» همچنین اعلام کرد که قصد دارد در آینده شعب دیجیتال ارائه دهد. این در حالی است که کارکنان از طریق کنفرانس ویدیویی مشاوره مالی ارائه می‌دهند.

در همین حال، بانکداری موبایلی بیشترین تغییرات را به خود دیده است زیرا میزان استفاده کاربران نزدیک به 45 درصد افزایش داشته و 38 درصد از مشتریان بانکداری آنلاین اظهار کرده‌اند که بیشتر از کانال های دیجیتال استفاده می‌کنند.

منبع: PYMNTS
مترجم: فرزانه اسکندریان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −    =  55