بررسی عملکرد مقایسه‌ای بانک‌ها در زمینه درآمدهای غیرمشاع در سال۹۸

اختصاصی بانکداری الکترونیک؛

بررسی‌ها نشان می‌دهد جمع درآمدهای غیر مشاع در اغلب بانک‌ها در سال98 نسبت به سال 97 با کاهش همراه شده است. این موضوع اغلب در بانک‌هایی اتفاق افتاده است که در سالیان قبل سهم درآمدهای غیر مشاع آنها از محل تبادلات ارزی بالا بوده و در سال 98 با ثبات نسبی در نرخ ارز، این رقم درآمدی با کاهش همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در حوزة درآمدهای غیر مشاع که اقلام درآمدی همچون، درآمد کارمزد، وجه التزام، درآمدهای ناشی از تبادلات ارزی و سایر درآمدها را در بر می‌گیرد، همچنان بانک ملت نسبت به سایر بانک‌ها با فاصله بسیار زیاد پیشتاز است.

این در حالی است که جمع درآمدهای غیر مشاع بانک نسبت به سال قبل با کاهش همراه شده است. از این نظر بانک‌های صادرات، پارسیان، تجارت و پاسارگاد نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

حضور بانک آینده در رتبه ششم و جهش حدود 10 برابری درآمدهای غیر مشاع این بانک نسبت به سال قبل نیز قابل توجه است.

در آن سوی این طیف نیز، بانک‌های کارآفرین، ایران زمین، دی و مؤسسه ملل هستند که کمترین درآمدهای مشاع در بین بانک‌ها را به نام خود ثبت کرده‌اند.

نکته قابل توجه در عملکرد بانک‌ها در این حوزه آنکه جمع درآمدهای غیر مشاع در اغلب بانک‌ها نسبت به سال 97 با کاهش همراه شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ این موضوع اغلب در بانک‌هایی اتفاق افتاده است که در سالیان قبل سهم درآمدهای غیر مشاع آنها از محل تبادلات ارزی بالا بوده و در سال 98 با ثبات نسبی در نرخ ارز، این رقم درآمدی با کاهش همراه شده است.

در سوی مقابل نیز در برخی از بانک‌ها، وصول قسمتی از مطالبات سررسید گذشته باعث شده است درآمدهای غیر مشاع آنها به دلیل بازگرداندن ذخایر در نظر گرفته‌شده در سالیان قبل، رشد کند.

حسن خضوعی؛ تحلیلگر آماری

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  8