کاربرد شناسه دیجیتال و پردازنده از راه دور در کانادا، آلمان و نیجریه

اختصاصی بانکداری الکترونیک؛

تحقیقات شرکت PWC، با استناد به نظرسنجی سال 2018 نشان می‌دهد استفاده مشتریان از فناوری‌های دیجیتالی پیشتر ثابت شده است، و اکنون راه‌حل‌های شناسایی بیومتریک و امضای دیجیتال توسط چندین بانک پیشرو و فین‌تک استفاده می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس مقاله‌ای از OneSpan با عنوان "هویت دیجیتال در خدمات مالی: امروز و فردا"، انتظار می‌رود تا سال 2030 از طریق کاهش اصطکاک میان دولت و تعاملات تجاری تا 100 میلیارد دلار ارزش ایجاد شود.

دو کارشناس کانادایی عضو شورای شناسه و احراز هویت دیجیتالی کانادا (DIACC)  در مصاحبه‌ای شرایط کنونی و آینده هویت دیجیتالی را به بحث نشستند و درباره چگونگی انطباق موسسات مالی در چارچوب شناسنامه ملی جدیدی توضیحاتی ارائه دادند که در این کشور در حال شکل گیری است.

رئیس برنامه انطباق جهانی AMLATF شرکت Manulife، اوژنیو دی میرا، می‌گوید اجازه به سازمان های معتبر برای مبادله سوابق می‌تواند با کاهش ریسک، ارزش بیشتری ایجاد کند و از بانکداری باز پشتیبانی کند، که انتظار می‌رود طی چند سال آینده در کانادا عملی شود. تغییراتی که در سال 2019 توسط دولت کانادا انجام شد، اجازه داد تا برای شناسایی اصالت اعتبار از عکس و شناسایی بیومتریک چهره استفاده شود. با این حال بسیاری از موسسات در کشور هنوز این نوع فناوری ها را اجرایی نکرده‌اند.

ورود دیجیتالی به بانک‌های آلمان، و تلاش‌های دیجیتالیزه شدن بانک‌ها در نیجریه

به گزارش اخبار فین‌تکی سوییس، بخش مالی در آلمان در حال حرکت به سمت نسل بعدی ورود دیجیتالی به بانک‌ها است که با ارائه بیومتریک‌های جدیدی و فناوری‌های الکترونیک شناخت مشتری (KYC) شکل گرفت.

شرکت تحقیقاتی PwC، با استناد به نظرسنجی سال 2018 نشان می‌دهد استفاده مشتریان از فناوری‌های دیجیتالی پیشتر ثابت شده است، و اکنون راه‌حل‌های شناسایی بیومتریک و امضای دیجیتال توسط چندین بانک پیشرو و فین‌تک استفاده می شود. در این میان، KYC Spider، Trust Fractal، و 4Stop از جمله ارائه‌دهندگان خدمات KYC و خدمات ضد پولشویی (AML) و ضد تقلب در بازار آلمان شناخته شده‌اند.

این در حالی است که تحقیق سال گذشته Signicat نشان داد که 38 درصد از برنامه های خدمات مالی در اروپا به پایان نرسیده و نصفه رها شده است، از 70 درصد، 30 درصد از خدمات همراه اول استفاده کرده‌اند. این خود نشان‌دهنده این واقعیت است که این تجربه در حال توسعه است.  

اما از سویی دیگر، بوی آدمولا، مدیر KPMG Africa Partner and Digital Transformation Lead، معتقد است ورود دیجیتالی مشتریان به بانک‌ها برای 85 درصد از بانک ها یک چالش هستند.

بررسی‌ها از 17 بانک نیجریه نشان می‌دهد تنها چند بانک فناوری‌هایی را برای کاهش خطر سرقت هویت به کار گرفته‌اند، و این در حالی است که پاندمی کووید 19 جهش به سمت تعاملات دیجتالی را ضروری کرده است.

منبع: biometricupdate
مترجم: فرزانه اسکندریان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  1  =