ثروتمندترین زن جهان در سال۲۰۲۰ کیست

طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، مکنزی اسکات، همسر سابق جف بزوس، مدیر عامل آمازون و ثروتمندترین مرد جهان، ثروتمندترین زن جهان شده است.ثروت خالص اسکات در حال حاضر ۶۷.۴ میلیارد دلار اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، او در سال گذشته ۳۰.۳ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده و این در حالی است که در اوایل ماه آگوست، اسکات چهارمین زن ثروتمند جهان اعلام شده بود.

یکی از عوامل رشد ثروت اسکات، رشد سهام آمازون در روزهای اخیر است. او ۴ درصد از سهام آمازون را در اختیار دارد.

سهام آمازون در هفته گذشته، رکورد زد و ارزش هر سهم آن به ۳,۴۰۳.۶۴ دلار رسید. جهش ارزش سهام آمازون همچنین باعث شد که جف بزوس به اولین فرد جهان تبدیل شود که ثروت خالص او از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

تنها در ۲۰۲۰ ارزش هر سهم آمازون از ۲,۰۰۰ دلار به ۳,۵۰۰ دلار رسیده است. اسکات در ژانویه گذشته از جف بزوس جدا شد و تحت شرایط توافق طلاق، ۴ درصد از سهام آمازون را به دست آورد که این او را در آن زمان به سومین زن ثروتمند جهان تبدیل کرد.

اگر جف بزوس این بخش از ثروت خود را به علت طلاق از دست نداده بود، حالا ثروت خالص او بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار بود. در لینک زیر زیر می توانید به آخرین آپدیت بلومبرگ از ثروتمندترین افراد جهان دسترسی داشته باشید:

https://www.bloomberg.com/billionaires/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  6