اختلاف جو بایدن با دونالد ترامپ به ۲ درصد رسید

رای‌دهندگانی که در نظرسنجی موسسه امرسون شرکت کرده‌اند، از بایدن حمایت ۴۹ درصدی داشته‌اند و این رقم برای ترامپ به ۴۷ درصد رسیده است و به این ترتیب اختلاف به ۲ درصد رسیده است. این در حالی است که این رقم در ماه ژوئیه حمایت از بایدن ۵۰ درصدی و از ترامپ ۴۶ درصد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اطلاعات منتشرشده در روز دوشنبه توسط موسسه نظرسنجی امرسون نشان می‌دهد که اختلاف جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده که به‌دنبال دور دوم ریاست‌جمهوری است، تنها به ۲ درصد رسیده است؛ درحالی‌که تنها چند هفته به انتخابات ایالات‌متحده باقی مانده است، کارزار انتخاباتی ترامپ روی ناآرامی‌های شهری متمرکز شده و مدعی است که این ناآرامی‌ها توسط چپ‌های رادیکال صورت می‌گیرد. کارزار انتخاباتی بایدن این ادعاها را رد می‌کند و در اتهاماتی مشابه ترامپ و عدم‌صداقت جمهوری‌خواهان را دلیلی برای رای دادن به دموکرات‌ها می‌خوانند. رای‌دهندگانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، از بایدن حمایت ۴۹ درصدی داشته‌اند و این رقم برای ترامپ به ۴۷ درصد رسیده است و به این ترتیب اختلاف به ۲ درصد رسیده است. این در حالی است که این رقم در ماه ژوئیه حمایت از بایدن ۵۰ درصدی و از ترامپ ۴۶ درصد بود.

افرادی هم که گفته‌اند از طریق پست در انتخابات شرکت می‌کند، ۶۷ درصد از بایدن حمایت می‌کنند؛ درحالی‌که این رقم برای ترامپ به ۲۸ درصد می‌رسد. در مقابل  ۵۷ درصد از کسانی  که گفته‌اند به شکل حضوری رای خواهند داد، از ترامپ حمایت کرده‌اند و این رقم برای بایدن به ۳۷ درصد می‌رسد.شکاف بین دو نامزد در بین رای‌دهندگانی که قصد دارند به شکل حضوری زودتر از موعد رای بدهند، کم بوده است. در این شکل رای‌دهی میزان حمایت از ترامپ ۵۰ درصد بوده و این رقم برای بایدن در ماه اوت به ۴۸ درصد رسیده است.

در این بین نزدیک به نیمی از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، گفتند که عملکرد ترامپ را مورد حمایت قرار می‌دهند. درحالی‌که ۵/ ۴۸ درصد از عملکرد ترامپ حمایت کردند ۹/ ۴۶ درصد عملکرد رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده را نامطلوب خوانده‌اند. ترامپ توانسته است با شعار «نظم و قانون» مجددا خود را در نظرسنجی‌ها بالا بکشد و اختلاف خود را با بایدن کاهش دهد. او روز جمعه علیه ناآرامی‌ها سخن گفت و تصریح کرد که رای‌دهندگان اگر به یک دلیل قرار باشد به او رای بدهند، آن موضوع نظم و قانون و دوری از خشونت‌ها است. او در این روز در نیوهمپشایر در میان جمعیتی که حضور پیدا کرده بودند، گفت بایدن به شدت فردی ضعیف است. او افزود: «فردی ضعیف مانند بایدن نمی‌تواند قانون را به این کشور بیاورد. دموکرات‌ها حالا مانند یک تکه سنگ به ته آب فرو می‌روند. آنها در نظرسنجی‌ها مدام پایین می‌روند و حالا شروع به صحبت کرده‌اند. اگر قرار به صحبت باشد، بیایید در مورد جرم و جنایت صحبت کنیم.»

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  −  7  =