برق ۸میلیون مشترک کم‌مصرف رایگان می‌شود

مدیر عامل توانیر گفته است در اجرای طرح‌های تشویقی برای کاهش مصرف برق، به ۸ میلیون مشترک کم مصرف برق تخفیف صد درصدی داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در ایران ۳۰ میلیون مشترک خانگی برق وجود دارد.مشترکان خانگی در ایران در دو دسته "زیر الگو" و "بیش از الگو" تقسیم بندی می‌شوند که هرکدام تعرفه خاص خودشان را دارند.

محمدحسن متولی زاده، مدیر عامل توانیر گفته که در اجرای طرح‌های تشویقی برای کاهش مصرف برق، به  ۸ میلیون مشترک کم مصرف برق تخفیف صد در صدی داده می‌شود. ‌

رئیس جمهوری ایران هم چند روز پیش گفته بود که برق ۳۰ میلیون نفر که کم مصرف هستند مجانی می‌شود. ‌
 
آقای متولی‌زاده در توضیح طرح‌های تشویقی گفته است در سه سال گذشته 'طرح‌های تشویقی مختلفی را برای عبور از پیک بار اجرا کرده است، چرا که در تابستان مصرف برق افزایش بسیاری می‌یابد.'  
 
او اضافه کرده است به دلیل موفقیت این طرح  در دو سال متوالی (۹۸ و ۹۹) تنها یک درصد رشد مصرف را تجربه کردیم، این در حالی است که در سال‌های گذشته رشد ۵.۲ درصدی نیز ثبت شده است.' ‌
 
تعرفه‌های مصرف برق در ایران پلکانی است به طوری که اگر مشترکان ۱۰ درصد مصرف برق خود را کم کنند، ۲۰ درصد از هزینه برقشان کم می‌شود.

متولی‌زاده کسب این موفقیت را نتیجه تعامل و همکاری همه مشترکان دانسته و گفته که در کنار کاهش رشد پیک به یک درصد، براساس آمارها مصرف برق صنایع در ۵ ماه گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته که نشان دهنده بالارفتن میزان تولید و رونق صنایع و افزایش بهره‌وری است.

مدیرعامل توانیر می‌گوید با مصرف هر یک کیلووات ساعت برق یک کیلوگرم CO۲ تولید و در جو منتشر می‌شود و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته با اجرای این طرح، ۹ میلیارد کیلووات ساعت از مصرف برق کاسته و در ادامه از انتشار ۹ میلیون تن گاز CO۲ به جو جلوگیری می‌شود.این میزان همچنین معادل صرفه جویی یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای نفت است و جلوگیری از قطع ۳۲۰ میلیون اصله درخت است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  9