رونمایی از سامانه احراز هویت غیرحضوری سجام در شعب بانک کارآفرین

سامانه احراز هویت غیرحضوری سجام در شعب بانک کارآفرین طی مراسمی با حضور دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل و مهدی سیف‌علیشاهی عضو هیات مدیره این بانک و همچنین حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این مراسم با حضور دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل و مهدی سیف‌علیشاهی عضو هیات مدیره این بانک و همچنین حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه  برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم دکتر محمدرضا فرزین ضمن ابراز خورسندی از اتصال شعب بانک کارآفرین به سامانه احراز هویت غیرحضوری سجام اظهار داشت: اکنون که بازار سرمایه دوران اوج خود را سپری می‌کند، فرصت مغتنمی است که با ارائه خدمات موردنیاز فعالان این حوزه، سبد محصولات بانک را توسعه بدهیم.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی جهت جلب رضایت مشتریان تاکید کرد و افزود: فضای مجازی امکانات زیادی را در اختیار صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ از جمله بانک‌ها قرار داده است. از جمله مهم‌ترین کاربردهای فضای مجازی، یکپارچه‌سازی اطلاعات مشتریان است که خطای عملیاتی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و موجب تسریع امور جاری می‌شود.

فرزین در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهداف و برنامه‌های بانک کارآفرین گفت: توسعه بانکداری شرکتی و بانکداری سرمایه‌گذاری و همچنین تامین سرمایه شرکت‌های بزرگ از شاخص‌ترین اهداف بانک در برنامه دوساله 1400-1399 است. برای تحقق این اهداف لازم است به بازار سرمایه جدی‌تر از گذشته ورود پیدا کنیم.

در ادامه این مراسم حسین فهیمی ضمن قدردانی از بانک کارآفرین جهت همکاری با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بر لزوم همراهی بانک‌ها با فناوری‌های روز دنیا تاکید کرد و افزود: با استقرار این سامانه در بانک کارآفرین، مشتریان این بانک برای اولین بار می‌توانند از هر دو سامانه حضوری و غیرحضوری جهت احراز هویت در سجام اقدام نموده و از یک درگاه واحد به تمام خدمات بازار سرمایه دسترسی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فروش غیرحضوری سهام عدالت تجربه موفقی در این زمینه بود. هزاران نفر از صاحبان سهام عدالت بدون نیاز به مراجعه به مراجع ذیربط و به صورت کاملاً الکترونیکی موفق به فروش سهام خود شده‌اند و تا امروز بالغ بر 7 هزار و 100 میلیارد تومان وجوه حاصل از فرش سهام عدالت به حساب فروشندگان واریز شده است.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در پایان این دستاورد را به بانک کارآفرین تبریک گفت و افزود: امیدوارم این تفاهمنامه فتح بابی برای همکاری‌های بیشتر بین بانک کارآفرین و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی باشد.

سامانه احراز هویت سجام

در بخش دیگری از این مراسم علیرضا صادقی معاون مدیرعامل بانک کارآفرین در امور بانکی طی سخنانی گفت: با توجه به فضای ایجاد شده جهت ورود به بازار سرمایه، بانک کارآفرین با هدف تکمیل زنجیره خدمات و به منظور جلب رضایت حداکثری مشتریان، اقدام به پیاده‌سازی سامانه احراز هویت غیرحضوری سامانه سجام نموده است. از این پس مشتریان ما می‌توانند با مراجعه به شعب بانک و یا به صورت غیرحضوری، نسبت به تکمیل فرایند ثبت نام و احراز هویت خود اقدام نمایند.

صادقی همچنین گفت: بانک کارآفرین برنامه‌های ویژه‌ای در چارچوب ایجاد پیوند بین بازار پول و سرمایه در دست اقدام دارد و با همکاری‌های گسترده با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، به دنبال توسعه خدمات قابل ارائه به فعالان بازار سرمایه است که به زودی به اطلاع مشتریان خواهد رسید.

همچنین فریبرز قربانیان مدیر امور فناوری اطلاعات بانک کارآفرین در این مراسم اظهار داشت: اتصال بانک کارآفرین به سامانه احراز هویت غیرحضوری سجام اتفاق بزرگی است. اگرچه استفاده از این فناوری به دلیل موانع قانونی چندان رایج نیست، اما با همت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، قدم‌های بزرگی در این زمینه برداشته شده که شایسته تقدیر است.

وی همچنین گفت: پروژ‌ه‌های بزرگ دیگری نیز در این زمینه در دستور کار بانک کارآفرین قرار گرفته است که به زودی در اختیار مشتریان ارجمند قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  3