پیش‌نیاز جهش تولید، بخش خصوصی کارآمد با محوریت تشکل‌های اقتصادی است

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در پیامی به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، مهم‌ترین ابزار و پیش‌نیاز شکوفایی اقتصادی را تحقق جهش تولید و توسعه صادرات غیرنفتی دانسته که باید توسط بخش خصوصی کارآمد و با محوریت تشکل‌های اقتصادی به انجام برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در پیامی به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، مهم‌ترین ابزار و پیش‌نیاز شکوفایی اقتصادی را تحقق جهش تولید و توسعه صادرات غیرنفتی دانسته که باید توسط بخش خصوصی کارآمد و با محوریت تشکل‌های اقتصادی به انجام برسد.

در پیام رئیس اتاق ایران آمده است:

نام‌گذاری ۲۲ مرداد به‌عنوان روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، نشان از اهمیت، نقش و جایگاه تشکل‌ها در بهبود مستمر فضای کسب‌وکار و تحقق اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

چنانچه در ساختار اقتصادی کشور، دولت، فعالان کسب‌وکار و تشکل‌ها در جایگاه واقعی خود قرار گرفته باشند، بخش خصوصی به‌عنوان موتور محرکه اقتصادی می‌تواند نقش پررنگ و اثربخشی در بهبود فضای کسب‌وکار ایفا کند.

در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام‌گذاری شده، مهم‌ترین ابزار و پیش‌نیاز شکوفایی اقتصادی، جهش تولید و توسعه صادرات غیرنفتی، بخش خصوصی کارآمد با محوریت تشکل‌های اقتصادی است.

حضور و مشارکت حداکثری فعالان اقتصادی در تشکل‌ها و وجود ساختارهای نهادی کارآمد در اقتصاد علاوه بر افزایش قدرت چانه‌زنی بخش خصوصی با حاکمیت و رفع موانع تولید و صادرات و اشتغال‌زایی، موجبات توسعه پایدار اقتصادی را فراهم خواهد ساخت.

فرصت را مغتنم شمرده، روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را به بخش خصوصی و فعالان فعالیت‌های تشکلی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیق روزافزون ایشان را از درگاه ایزد منان خواستارم.

 

فدراسیون فاوا

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  4  =