توییتر علاقه‌مند به خرید تیک‌تاک است

به گفته برخی منابع توییتر با تماس با شرکت “بایت دنس” که مالکیت اپلیکیشن تیک تاک را دارد به آنان اعلام کرده که علاقه‌مند به خرید بخش آمریکا تیک تاک است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تیک تاک یک اپلیکیشن اشتراک ویدیو است و برای اشتراک ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای که اغلب شامل لب‌خوانی آهنگ، نمایش های کمدی و ترفندهای تصویری است استفاده می‌شود، این اپلیکیشن گوشی تلفن همراه در هفته‌های اخیر به مرکز دعواهای آمریکا و چین تبدیل شده و بحث خرید آن نیز داغ است.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به شرکت‌های آمریکایی دستور داد تا هرگونه همکاری با تیک تاک را در ۴۵ روز آینده بخاطر مسائل امنیتی متوقف کنند.

شرکت عظیم مایکروسافت یکی از مشتریان اصلی خرید تیک تاک است اما با توجه به اخبار جدید، توییتر هم در این زمینه به رقیب مایکروسافت در خرید این اپلیکیشن محبوب نوجوانان و جوانان تبدیل شده است.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، مشخص نیست که آیا توییتر توان مالی برای خرید تیک تاک را داشته باشد و بتواند در ۴۵ روز آینده این کار را به اتمام برساند.

ارزش مالی بخش آمریکا تیک تاک نامشخص است اما حدس زده می‌شود که رقم آن حدود دهها میلیارد دلار باشد.

ارزش سرمایه توییتر چیزی در حدود ۲۹ میلیارد دلار برآورد می شود در حالیکه شرکت مایکروسافت بیش از ۱.۶ تریلیون دلار ارزش دارد.

کارشناسان معتقدند که توافق تیک تاک با توئیتر ممکن است با مشکلات کمتر نظارتی و امنیتی به نسبت مایکروسافت روبرو شود.

سخنگوی توییتر از پاسخ به سوال بی بی سی در خصوص تلاش برای خرید تیک تاک طفره رفت و تیک تاک نیز به سوالات بی بی سی در این خصوص تاکنون پاسخ نداده است.

بهت‌زده از تصمیم آمریکا

هفته گذشته دونالد ترامپ به شرکت‌های آمریکایی دستور داد تا همکاری خود را با این اپلیکیشن چینی در ۴۵ روز آینده قطع کنند. دولت آقای ترامپ مدعی است که دولت چین با استفاده از این اپلیکیشن به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا می‌کند، ادعایی که تیک‌تاک بارها آن را رد کرده است.

در پاسخ به دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا، تیک تاک تهدید کرد که از راههای قانونی علیه این دستور شکایت خواهد کرد و از این تصمیم بهت زده است.

دولت آمریکا همچنین استفاده از اپلیکیشن وی‌چت را نیز ممنوع اعلام کرد.

آقای ترامپ هفته گذشته گفت که از تلاش‌های مایکروسافت برای خرید بخش آمریکا تیک‌تاک حمایت می‌کند در صورتیکه دولت "بخش قابل توجهی" از درآمد آن را به دست بیاورد.

تاریخی که آقای ترامپ برای همکاری با تیک تاک تعیین کرده ۱۵ سپتامبر است و در صورتیکه تا آن زمان بخش آمریکا این اپلیکیشن خریداری نشود، دولت آمریکا اقدام به ممنوع کردن آن خواهد کرد.

مایکروسافت گفته است که "مذاکرات را با سرعت بیشتری به پیش خواهد برد" تا تیک تاک را در آمریکا، استرالیا، کانادا و نیوزیلند خریداری کند.


تیک‌تاک چیست؟

این اپلیکیشن که ماهانه حدود ۸۰ میلیون کاربر فعال در آمریکا دارد در سال‌های اخیر محبوبیت فوق‌العاده‌ای در بین افراد زیر ۲۰ سال پیدا کرده است.

از تیک‌تاک برای اشتراک ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای که اغلب شامل لب‌خوانی آهنگ، نمایش های کمدی و ترفندهای تصویری است استفاده می‌شود.

این ویدئوها را همه می‌توانند ببینند، کلیه حساب ها علنی هستند هر چند می‌توان آنها را از برخی لحاظ خصوصی کرد.

تیک‌تاک امکان ارسال پیام خصوصی را هم می‌دهد که فقط شامل "دوستان" می‌شود.

گفته می‌شود این اپلیکیشن ماهانه حدود ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در جهان دارد و بزرگترین بازار آن در آمریکا و هند بوده است.

هند قبلا تیک‌تاک و سایر اپلیکیشن های چینی را مسدود کرده است.

استرالیا که شرکت‌های هواوی و زی‌تی‌ای چین را از فعالیت در خاک خود منع کرده درحال بررسی ممنوع کردن تیک‌تاک است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  28  =  37