سهم شرکت‌های برتر پرداخت الکترونیک از مبلغ تراکنش/ به‌پرداخت ملت همچنان صدرنشین

بولتن تیرماه99 شاپرک نشان می‌دهد؛

بر اساس تازه‌ترین گزارش اقتصادی شاپرک، شرکت به‌پرداخت ملت با سهم 24 درصدی از مبلغ تراکنش ها همچنان در صدر قرار دارد و پس از آن، سپ با سهم 20 درصدی جایگاه دوم را در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس جدیدترین گزارش اقتصادی شاپرک، در تیرماه99، شرکت "به‌پرداخت ملت" با سهم 22/16 درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم 24/32 درصدی از مبلغ آنها, همچنان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو بازار قرار گرفته است.

در این ماه از اختلاف سهم مبلغی شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" با این شرکت کاسته شده و رقم آن به 4 درصد کاهش یافته است. این شاخص در مولفه تعدادی رقمی در حدود سه درصد است. افزایش معاملات بورس اوراق بهادار در این ماه علت عمده‌ی رشد مبالغ تراکنش‌های شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" گزارش شده است.


مقایسه دو شکل بالا با شکل‌های مشابه در گزارش خرداد ماه سال 99 حکایت از آن دارد که به غیر از سهم مبلغی در شرکت "پرداخت الکترونیک سامان", نوسانات سهم‌ها در مولفه‌های تعدادی و مبلغی سایر شرکت‌ها چندان قابل توجه نبوده است؛ اما با این وجود ترتیب دو شرکت "سایان کارت" و "پرداخت الکترونیک سپهر"
در بازار تعدادی تراکنش‌ها جابجا شده است.

سهم شرکت‌های PSP از بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش

طبق این گزارش، در تیر ماه شرکت "به‌پرداخت ملت" همچنان با پوشش 22/80 درصد از بازار تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. همچنین شرکت "آسان پرداخت پرشین" با کسب 27/99 درصد از سهم بازار تراکنش‌های اینترنتی، به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ی خدمات به بیشترین تعداد تراکنش‌های مذکورمحسوب میشود.

این شرکت با پوشش 28/59 درصدی از سهم تعدادی تراکنش‌های موبایلی به‌عنوان دارنده‌ی بالاترین سهم در بازار تراکنش‌های موبایلی نیز شناخته شده است.

بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش‌های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی به شرکت "آسان پرداخت پرشین" تعلق دارد. اختلاف سهم این شرکت در ابزار کارتخوان فروشگاهی در تیر ماه نسبت به ماه گذشته، رقم منفی 0/25 درصد گزارش شده است. بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی با 4/80 درصد به "پرداخت الکترونیک سامان" تعلق دارد.

این شرکت در ابزار پذیرش موبایلی نیز با 1/85 درصد افزایش سهم، اختلاف خود را با دارنده‌ی بالاترین سهم این تراکنش‌ها یعنی شرکت "آسان پرداخت پرشین" به حداقل رسانده است.

در این ماه همچنان شرکت "به‌پرداخت ملت" با پوشش 21/81 درصدی از مبالغ بازار کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد.

شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" با رقمی معادل 42/91 درصد بیشترین سهم بازار مبلغی تراکنش‌های اینترنتی را کسب نموده است.

در ابزار پذیرش موبایلی شرکت "آسان پرداخت پرشین" با پوشش 31/12 درصدی، بخش قابل توجهی از بازار مبلغی تراکنش‌های این ابزار را پشتیبانی می‌نماید.

بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنش‌های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی به شرکت "پرداخت الکترونیک پاسارگاد" تعلق دارد. اختلاف سهم این شرکت در ابزار کارتخوان فروشگاهی در تیر ماه نسبت به ماه گذشته، رقم 0/42 درصد گزارش شده است.

بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی تیر ماه و ماه گذشته با 7/59 درصد به "پرداخت الکترونیک سامان" تعلق دارد. این افزایش به‌گونه‌ای بوده است که شرکت مذکور از شرکت "به‌پرداخت ملت" در این بازار پیشی گرفته است.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که بالا رفتن ارزش ریالی تراکنش‌های پذیرندگان صنف دلالی این شرکت دلیل این رشد بوده است.

شرکت‌های کارگزاری بورس اوراق بهادار یکی از اصلی‌ترین پذیرندگان صنف فوق می‌باشند.

شرکت "آسان پرداخت پرشین"در ابزار پذیرش موبایلی با 2/45 درصد کاهش سهم، بالاترین تفاضل را نشان می‌دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  −    =  59