کرونا؛ کاهش درآمد ۶درصدی تولید ناخالص داخلی یونان

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که یونان در سال جاری حداقل شش درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به دلیل کاهش درآمد گردشگری درپی شیوع کرونا از دست خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، صندوق بین المللی پول در گزارش بخش خارجی 2020 خود که روز پنجشنبه منتشر شد، پیش بینی کرد که یونان در سال جاری حداقل شش درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به دلیل کاهش درآمد گردشگری درپی شیوع کرونا از دست خواهد داد.

براساس این گزارش، یونان از نظر تأثیر منفی ناشی از کاهش گردشگری در رده دوم جهان خواهد بود. به گفته صندوق بین المللی پول، تنها کشوری که تأثیرات بدتری را مشاهده خواهد کرد تایلند است.
در ماه آوریل، این صندوق پیش بینی کرده بود که یونان به دلیل بیماری همه گیر کووید-19 با بزرگترین رکود اقتصادی در منطقه یورو روبرو خواهد شد.

کاهش شدید رزرو هتل ها، مسافرت های بین المللی و ورود گردشگران همه عواملی بود که در این گزارش ذکر شد.

صندوق بین المللی پول در این گزارش نوشت: پیش بینی می شود ضررهای بخش گردشگری بیش از 2 درصد تولید ناخالص داخلی در بین صادرکنندگان بزرگ گردشگری، مانند کاستاریکا ، مصر ، یونان ، مراکش ، نیوزیلند ، پرتغال ، اسپانیا ، سریلانکا ، تایلند و ترکیه شود.

بر اساس این گزارش، آینده اقتصاد یونان بسیار ناخوشایند است به ویژه اگر موج دومی از ویروس کرونا در این کشور وجود داشته باشد.

در این گزارش آمده است: تردید در این مورد زیاد است، اما پیامدهای کلان اقتصادی برای اقتصادهایی که از قبل آسیب پذیر بودند، بیشتر خواهد بود. پیش بینی می شود که رشد اقتصادی تقریباً برای هر کشور عضو منطقه یورو در آینده نزدیک کند باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  ⁄    =  5