۹۶ درصد فروشندگان سهام عدالت پول گرفتند/ امکان وام غیرحضوری در چند بانک

معمارنژاد خبر داد:

معاون وزیر اقتصاد با اعلام اینکه وجوه ۹۶ درصد از فروشندگان سهام عدالت پرداخت شده از امکان دریافت وام به صورت غیر حضوری در چند بانک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عباس معمارنژاد با بیان اینکه امروز نخستین شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت وارد تابلوی بورس شده، گفت: ارزش سهام عدالت بعد از آزادسازی با رشد بیش از 140 درصدی از حدود ۸ به 19.2 میلیون رسیده و انتظار می رود در آینده هم بیشتر شود. بنابراین با توجه به امکان دریافت وام بعد از وثیقه گذاری نزد بانک ها، به دارندگان سهام عدالت توصیه می‌شود از فروش خودداری کنند.

وی افزود: بانک‌هایی مانند ملی، سپه، صادرات، تجارت و ملت آماده‌اند از طریق وثیقه گیری سهام عدالت، نیاز مالی کوتاه مدت مردم را تأمین کنند تا دارندگان سهام عدالت مجبور به فروش نباشند.

ارایه کارت اعتباری، معادل ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت

همچنین همه بانک‌ها توافق کردند حداقل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت آزاد شده را به عنوان وثیقه بپذیرند و وام سه ساله با نرخ سود 18 درصدی بدهند.

این مقام مسئول ادامه داد: برخی بانک‌ها مانند بانک‌های ملت و ملی هم فرایند کاملاً الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری را آماده کرده‌اند.

بانک‌های صادرات، سپه و تجارت هم در حال آماده کردن زیرساخت‌ها برای دریافت وام به صورت غیر حضوری هستند.

معمارنژاد درباره اقدام به فروش 30 درصد سهام عدالت برخی دارندگان هم توضیح داد: وجوه ۹۶ درصد از فروشندگان پرداخت شده و تنها ۴ درصد در شرایط تجمیع و فروش سهام عدالت هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  −  18  =