آذری جهرمی خواستار رفع فیلتر توییتر شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از درخواست این وزارتخانه برای رفع فیلتر توییتر خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از درخواست این وزارتخانه برای رفع فیلتر توییتر خبر داده است.

آقای جهرمی گفته که این موضوع مربوط به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است و تاکنون در دستور کار قرار نگرفته است.

وی پیش ترهم گفته بود که درحال پیگیری رفع فیلتر توییتر است. به گفته او این کار در حوزه اختیاراتش نیست و گروهی دیگر در این باره تصمیم گیری می کند.

در ایران شماری از شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک، تلگرام و توییتر فیلتر است.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه هم از جمله مقامات ایران است که استفاده چشمگیری از این شبکه ها دارد.

تلاش‌های قبلی برای رفع فیلتر توییتر

پیش از این نیز ۶ وزیر و دو نماینده مجلس وقت که اکثریت اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه بودند، خواهان در دستور کار قرار گرفتن رفع فیلتر این شبکه اجتماعی شده‌بودند.

دو سال پیش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با انتشار نامه‌ای خبر داد نامه ۸ عضو از ۱۲ عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به دادستان کل کشور برای رفع فیلتر توئیتر خبر داده و اعلام کرده: ۶ وزیر و ۲ نماینده مجلس خواستار رفع فیلتر توئیتر شده اند.

در این نامه با اشاره به دلایل منطقی و مستند برای رفع فیلتر توئیتر، این فضا را فضایی برای نقش آفرینی موثرتر برای فعالان رسانه‌ای کشور و جوانان مطرح کرده است چرا که استفاده از فضای رسانه‌ای بین‌المللی تاثیر بسیار قوی‌تری در جامعه جهانی خواهد داشت.

در این نامه آمده‌بود: با توجه به افزایش تقاضای عمومی و جامعه رسانه‌ای کشور برای رفع فیلتر توئیتر و فعالیت جوانان و رسانه‌ها در این فضا، امروز نامه‌ای با تایید وامضاء هشت نفر از اعضا کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (۶ نفر از اعضاء دولت و دو نفر از نمایندگان مجلس ) برای دادستان کل کشور مبنی بر طرح این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و رفع فیلتر توئیتر ارسال شده است.

این نامه به تایید و امضاء محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید محمد بطحایی وزیر وقت آموزش و پرورش، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده وقت مردم سبزوار (رئیس کمیته مخابرات مجلس) و محمد کاظمی نماینده وقت مردم ملایر در مجلس رسیده‌بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  35  =  38