کلاهبرداری با تبلیغات وسوسه انگیز در فضای مجازی

پلیس فتا درباره تبلیغات وسوسه انگیز حراج‌های تابستانه در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: بسیاری از صفحات فروش اقلام و لوازم از جمله البسه، سخت افزارهای الکترونیکی، لوازم خانگی و … در فصول مختلف اقدام به حراج اجناس خود می‌کنند، لذا هموطنان باید مراقب باشند که با پیشنهادات وسوسه انگیز به بهانه حراج تابستانه گرفتار بازی افراد کلاهبردار نشوند.

وی افزود: سودجویان با اجرای شگردهای کلاهبرداری و ساختن درگاه‌های جعلی پرداخت، به گونه‌ای عمل می‌کنند که درگاه‌های ساخته شده توسط آن‌ها؛ مشابه نمونه‌های اصلی و معتبر ظاهر شوند که هموطنان باید در این رابطه توجه کافی داشته باشند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تصریح کرد: برخی از فروشندگان قبل از ارسال محصولات فروخته شده خود از خریداران طلب واریز وجه به حسابشان را می‌کنند، لذا خریداران محصولات اینترنتی توجه داشته باشند که قبل از دریافت هر گونه کالای خریداری شده، وجهی را در قبال خرید خود پرداخت نکنند، چراکه بسیاری از مجرمان اقدام به دریافت وجوهات می‌کنند و پس از دریافت مبالغ پل‌های ارتباطی خود با افراد را قطع کرده و ناپدید می‌شوند، لذا کاربران باید در این باره هوشیاری خود را  حفظ کنند.

وی افزود: مجرمان برای پیشبرد اهداف خود اقدام به تبلیغات دروغین و قیمت گذاری کاذب بر محصولات می‌کنند و خریداران نیز فریب ظاهر قضیه را خورده و در این باره متضرر می‌شوند.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه کاربران در زمان مراجعه به سایت‌های فروش محصولات حتماً به نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه‌ها توجه کنند، تصریح کرد: هموطنان در زمان مراجعه به سایت‌های خرید باید به نماد شاپرک در آدرس درگاه‌های پرداخت توجه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  −    =  52