انتظار از مجلس برای اصلاح طرح جهش تولید دانش‌بنیان

در نوزدهمین نشست کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، طرح جهش تولید دانش‌بنیان که در مجلس شورای اسلامی تدوین و چندی پیش روی میز هیات رئیسه مجلس یازدهم قرار گرفت به بحث و بررسی گذاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، کارآفرینان و اعضای کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران در تازه‌ترین نشست خود، از اینکه بخش ‌خصوصی حوزه اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان و هم‌چنین اتاق بازرگانی برای تدوین طرح «جهش تولید دانش‌بنیان» به کار گرفته نشده، انتظار خود را از طراحان این سند در مجلس برای اصلاح آن اعلام  کردند و برگزاری نشستی تخصصی با طراحان آن را خواستار شدند. همچنین این بخش از فعالان اقتصادی، معتقدند که در طرح جهش تولید دانش‌بنیان، به نقش و جایگاه بخش‌خصوصی بی‌توجهی شده‌است.

در ابتدای این نشست آنلاین، فرزین فردیس، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، بندهای این مصوبه را تشریح کرد و سپس دیگر اعضای کمیسیون نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون این طرح را بیان کردند.

به گفته افشین کلاهی عضو این کمیسیون، در طرح جهش تولید دانش‌بنیان، اکوسیستم و بازار بین‌المللی دیده نشده در حالی که برای بخش‌خصوصی این حوزه نیز جایگاهی لحاظ نشده است.

مجید صدری، رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، نیز از اینکه در تدوین این طرح با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی مشورت و هم‌فکری صورت نگرفته، انتقاد کرد و یادآور شد که در این رابطه، با دعوت از طراحان این طرح به اتاق بازرگانی تهران، دیدگاه‌های بخش خصوصی مورد نقد و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

شهاب جوانمردی، نایب‌رئیس این کمیسیون، نیز با بیان اینکه از مجلس یازدهم انتظار می‌رود که به جای تدوین قوانین جدید، بر مقررات‌زدایی و مجوززدای‌ها تمرکز کند و روی استانداردها و نیز توسعه صادرات اصرار داشته باشد، بازنگری در آن را ضروری دانست و یادآور شد که در بازبینی آن، بخش خصوصی نیز باید حضور فعالانه داشته باشد.

پس از تبادل‌نظر پیرامون این طرح، مقرر شد در نشست‌های آتی این کمیسیون، با دعوت از طراحان مصوبه جهش تولید دانش‌بنیان، گفتمان جدی‌تری در خصوص آن صورت گیرد.

همچنین در این جلسه، اعضای کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران پیرامون افزودن فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌و‌کارهای فناورانه به ترکیب این کمیسیون هم‌رای شدند و مقرر شد افراد دیگری نیز به بدنه کارشناسی کمیسیون اضافه شوند.

در عین حال، برگزاری جلسات مشترک این کمیسیون با سایر کمیسیون‌های مشورتی اتاق تهران و به اشتراک‌گذاری برنامه‌ها وکارکردهای فناورانه در سایر حوزه‌های اقتصادی و صنعتی، مورد تصویب قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  90