فروش رسیدهای جعلی بانکی با شماره مجازی

پلیس فتا هشدار داد؛

پلیس از طراحی اپلیکیشن‌های رسید ساز جعلی خبر داد که برخی از مجرمان سایبری با نصب بر روی گوشی خود و سوءاستفاده از قابلیت‌های آن اقدام به کلاهبرداری از هموطنان در هنگام خرید از فروشگاه‌ها می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ روح اله شهبازی‌پور، رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد، در مورد پرونده ای که در این زمینه تشکیل شد، گفت: فردی که رسیدهای جعلی بانکی را در فضای مجازی فروخته و اقدام به کلاهبرداری میکرد، دستگیر کرد.

وی ادامه داد: بابررسی های فنی شاهد فروش رسیدهای جعلی بانکی با شماره مجازی در شبکه‌های اجتماعی بودیم که با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی و احتمال کلاهبرداری‌های اینترنتی از سوی مجرمان سایبری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت.

سرهنگ شهبازی پور افزود: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد، متهم با طراحی اپلیکیشن‌های رسیدساز بانکی جعلی از طریق شماره مجازی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش این برنامه‌ها می‌نمود، که با هماهنگی مقام محترم قضایی فرد شناسایی شده دستگیر و تحویل مراجعه قضایی گردید.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمدادامه داد: در تحقیق از متهم، ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بود که درنهایت با مشاهده ادله و مستندات جمع آوری شده توسط کارشناسان به جرم ارتکابی خود اعتراف نموده و از کار خود ابراز پشیمانی کرد.

این مقام مسئول هشدار داد: یکی از مهمترین راه‌ها برای جلوگیری از سوء استفاده اپلیکیشن‌های جعلی رسید ساز بانکی، فعال بودن سامانه پیامک حساب بانکی است که از هرگونه تراکنش بانکی، دریافت یا برداشت از حسابتان مطلع خواهید شد.

برداشت غیر مجاز با ترفند فروش سهام عدالت از طریق سامانه‌های بورسی

سرگرد یوسف شاکری، رئیس پلیس فتا خراسان شمالی، از شناسایی و دستگیری شخصی که با سوءاستفاده از اعتماد شاکی پرونده اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی کرده بود، خبر داد.

وی ادامه داد: با مراجعه فردی مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی در چندین مرحله برداشت صورت گرفته است، موضوع در اسرع وقت در دستور کار کارگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

شاکری افزود: با توجه به اینکه تمامی برداشت‌ها به ‌صورت خرید اینترنتی بوده است، با اقدامات فنی و پلیسی خاص متهم مورد شناسایی  قرار گرفت و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: درروند رسیدگی به این پرونده مشخص شد که شاکی جهت ثبت ‌نام و فروش سهام عدالت از طریق سامانه‌های بورسی به متهم مراجعه کرده که وی نیز با سوءاستفاده از اعتماد شاکی،  اطلاعات شخصی و بانکی وی را به سرقت برده و به ‌مرور اقدام به برداشت از حساب بانکی او کرده است.

سرگرد یوسف شاکری اضافه کرد: با توجه به رونق بازار بورس در هفته‌های اخیر، به افراد مبتدی و ناآشنا به فضای معاملات بورس توصیه می‌شود ابتدا مهارت و دانش خود در خصوص سرمایه‌گذاری‌های بورسی  افزایش  دهند و سپس وارد این بازار مالی شوند و سرمایه‌گذاری کنند.

این مقام انتظامی ضمن تأکید برافزایش امنیت کاربری‌ها و حفظ و نگهداری اطلاعات  بیان داشت : مشخصات فردی و حساب بانکی افراد جزء اسناد محرمانه است و شهروندان به‌هیچ‌عنوان نباید اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران و حتی آشنایان خود قرار دهند.

 

 

ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  9