پوتین لایحه مقررات ارزهای دیجیتال را امضا کرد

روز گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نخستین لایحه از از لوایح دوگانه مربوط به مقررات ارزهای دیجتال را امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از کوین دسک، این لایحه که هفته گذشته به ‌تصویب پارلمان روسیه رسیده، مقرر کرده است که شرکت‌ها می‌توانند در صورت اخذ موافقت بانک مرکزی روسیه و رعایت معیارهای ویژه‌ای، اقدام به صدور اوراق بهادار دیجیتال روی یک بلاک چین کنند.


مطابق با این لایحه، ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز به‌عنوان گونه‌ای از دارایی قلمداد می‌شوند که اسناد مبادله آنها باید در اختیار نهادهای مالیاتی قرار داده شود. گفتنی است بنابر مفاد این لایحه، همچنان خرید کالا و خدمات با ارزهای دیجیتال در روسیه، ممنوع خواهد بود.

انتظار می‌رود در اواخر سال جاری میلادی، چارچوب‌های قانونی مفصل‌تری پیرامون کسب‌وکارهای حوزه ارزهای دیجیتال در پارلمان روسیه مطرح شود و به‌تصویب برسد. با‌این‌حال، تاکنون جدول زمانی مشخصی برای این این امر اعلام نشده است.

گفتنی است در نسخه پیشین این لایحه که به پارلمان روسیه تقدیم شده بود، آمده بود که هرگونه اقدام به انتشار یا معامله ارزهای دیجیتال در زیرساخت‌های مستقر در کشور روسیه، غیرقانونی است.

این پیش‌نویس نشان می‌داد که بانک مرکزی روسیه در قبال ارزهای دیجیتال، موضعی محتاطانه و تردیدآمیز داشت.

گفتنی است پیش‌نویس یادشده با انتقادات فراوانی از سوی جامعه ارزهای دیجیتال روسیه مواجه شد. برخی نهادهای حاکمیتی از جمله وزارت دادگستری و وزارت توسعه اقتصادی روسیه نیز مخالفت خود را با آن اعلام کرده بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

93  −  87  =