جهش بزرگ بانکداری باز پس از همه‌گیری کووید‌ـ‌۱۹

آنچه در گذشته برای بیشتر مؤسسات مالی مفهومی بیگانه بود، اکنون مسیری ضروری در راستای نوآوری محسوب می‌شود. بانکداری باز با ترویج دسترسی به اپلیکیشن‌های طرف سوم بر مبنای امن درهای جدیدی را به روی مؤسسات سنتی باز کرده است تا محصولات گسترده‌تری را ارائه دهند. به همین دلیل است که همه بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری باید برای روندی که در حال تغییر بانکداری است، استراتژی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همه‌گیری بیماری کووید‌ـ‌19 کاربرد ابزارهای دیجیتالی را به اصلی‌ترین روش برای انجام تجارت بانکی تبدیل کرد. براندون دوییت، بنیانگذار و مدیر بانك دیجیتال «ام‌ایکس» در این باره می‌گوید: "این پاندمی باعث شده است كه مؤسسات مالی بدانند كه آینده صنعت بانکداری به تعامل میان فردی وابسته نخواهد بود. بنابراین، موسسات مالی برای ارائه خدمات به مشتریان خود باید اتصال دیجیتالی سریع‌تر و دسترسی به اطلاعات بیشتری را ایجاد کنند."

افزایش تمرکز بر روی پروژه‌های توانمندسازی بانکداری دیجیتال می‌تواند در دوران کرونا به دو دلیل به بانکداری باز کمک کند:

1. آسان شدن هماهنگی توسعه‌دهندگان فین‌تکی با APIهای بانکی

2. آسان شدن ثبت نام پیشنهادات دیجیتالی جدید برای مشتریان.

با این حال، در بریتانیا و اروپا که میزان استانداردسازی در این راستا پیشرفت چندانی نداشته است، بسیاری در تکاپو هستند تا بستر مناسبی جهت توسعه بانکداری باز ایجاد شود.

این موضوع برای بسیاری از موسسات به معنی افزایش همکاری با ارائه‌دهندگان فین‌تکی است که بسیاری از آنها پیش‌تر از طریق تکنیک‌های مختلف به داده‌های مشتریان دسترسی داشتند.

در شرایط بحرانی فعلی و توسعه بانکداری باز، مصرف‌کنندگان باید برای دسترسی به داده‌های خود موافقت خود را اعلام کنند، و البته نحوه مدیریت رضایت طرف سوم، فرصت جدیدی پیش روی بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری قرار می‌دهد تا وفاداری مشتریان را حفظ کرده و جلب اعتماد کنند.

اما یکی از مزایای مثبت و مهم بانکداری باز بسته به استانداردهای استفاده شده، حذف تکنیک اسکرین‌اسکریپینگ است. تقریباً همه هم عقیده هستند که روش‌هایی که در آن طرف سوم از رمزهای عبور و شماره‌های حساب مصرف‌کننده برای به دست آوردن اطلاعات بانکی استفاده می‌کنند، باید منسوخ شود.

تعدادی از بانک‌ها‌، به ویژه «جی‌پی‌مورگان» و «پی‌ان‌سی» به دلیل محافظت از داده‌های مشتریان این عمل را مسدود کرده‌اند و انتظار می‌رود به مرور پیشرفت‌های چشمگیری در ترویج بهتر بانکداری باز حاصل شود.

مترجم: فرزانه اسکندریان
منبع: The Financial Brand

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  9  =  1