انسداد مسکن کارت با رمز دوم از طریق کیوسک‌بانک

امکان مسدودسازی کارت‌های بانک مسکن در صورت مفقودی یا سرقت، با استفاده از رمز دوم از طریق درگاه‌های کیوسک‌بانک میسر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مسکن توسعه سرویس های بانکی در ابزارهای بانکداری الکترونیک را همواره به عنوان یکی از برنامه‌های جاری خود دنبال می‌کند.

به منظور کاهش مراجعه مشتریان به شعب و سهولت دسترسی آنها به خدمات بانکداری الکترونیک، اقدامات گوناگونی در درگاه‌های مختلف متعلق به بانک مسکن انجام شده که برخی از آنها در این گزارش مرور شده است.

از جمله اقدامات در این حوزه، افزودن امکان «اتصال و انفصال حساب به کارت در درگاه‌های کیوسک‌بانک مسکن» است. در صورتی که مشتری چند حساب را به یک کارت بانک مسکن خود متصل کرده باشد، با مراجعه به دستگاه های کیوسک‌ بانک مسکن در قسمت «خدمات دیگر» می تواند نسبت به اتصال یا انفصال حساب ها به کارت خود اقدام کند. این امر موجب ارتقا سطح رضایت مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیک و همچنین تسهیل در کار و عدم مراجعه به شعبه را فراهم می کند.

همچنین «انسداد کارت با رمز دوم روی کیوسک‌بانک» خدمت دیگری است که به این درگاه افزوده شده است. با پیاده‌سازی این سرویس در بستر کیوسک، امکان انسداد کارت با رمز دوم فراهم شده و مشتری می تواند در صورت سرقت یا مفقودی کارت خود، نسبت به انسداد آن با استفاده از رمز دوم کارت اقدام کند. در این خصوص لازم است با انتخاب گزینه «خدمات بدون کارت» از سرویس‌های منوی اصلی دستگاه کیوسک و گزینه «مسدودی کارت» استفاده کند.

«واریز وجوه دولتی با شناسه پرداخت در درگاه‌های کیوسک بانک مسکن» از دیگر خدماتی است که در راستای توسعه خدمات بانکداری الکترونیک طراحی و به امکانات کیوسک‌بانک افزوده شده است.

با پیاده سازی این سرویس امکان انجام عملیات انتقال به حساب‌های دولتی تا سقف 3 میلیون تومان (به علت موج دوم کرونا تا اطلاع ثانوی تا سقف 60 میلیون ریال ) از طریق وارد کردن کد شبای حساب دولتی مورد نظر و ثبت شناسه پرداخت (ورود دستی و یا اسکن بارکد) در کیوسک‌های بانک مسکن فراهم شده است.

یکی دیگر از خدمات حوزه فناوری اطلاعات بانک مسکن، «بهره گیری از قابلیت تبدیل متن به گفتار روی دستگاه های خودپرداز» است. امکان مذکور به منظور تسهیل استفاده نابینایان و روشندلان از دستگاه های خودپرداز تعبیه شده است. با استفاده از این قابلیت در دستگاه های خودپرداز، متن های پویایی که روی خودپرداز به عنوان خروجی نمایش داده می شود (مانند نام و نام خانوادگی صاحب کارت مقصد، مبلغ و غیره) توسط دستگاه بصورت صوتی پخش می شود و مشتری روشندل یا کم‌بینا امکان تایید و ادامه عملیات را خواهد داشت.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  24